dc.contributor.advisor | Canduran, Kaan | |
dc.contributor.author | ÖRKEN, Aziz Baha | |
dc.date.accessioned | 2025-01-17T08:02:54Z | |
dc.date.issued | 2025-01-03 | |
dc.date.submitted | 2024-12-05 | |
dc.identifier.citation | ÖRKEN, A. B. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36352 | |
dc.description.abstract | The artwork report titled "Ceramic Şahmeran Figure as an Example of In-Situ Firing Performance" is a study that examines the traditional and modern figurative process of ceramic art. Along with the symbolic meaning and cultural context of the figure of Şahmeran, the effects of performance and firing performance on the quality and aesthetics of ceramic artefacts are discussed. In particular, it is emphasised that the figure of the Shahmeran has a centuries-long history in Anatolian culture, drawing attention to both the artistic and ritualistic significance of this figure. The firing process is defined as a critical stage in ceramic art and the techniques used in this process, the effects of material and environment on the figure are detailed. How the ceramic artist can optimise the firing performance is discussed together with the advantages and disadvantages of the firing process (e.g. LPG, wood fire), and the contribution of these processes to the aesthetic value of the Şahmeran figure is questioned. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Seramik | tr_TR |
dc.subject | Figüratif Heykel | tr_TR |
dc.subject | Şahmeran | tr_TR |
dc.subject | Pişirim | tr_TR |
dc.subject | Performans | tr_TR |
dc.title | YERİNDE PİŞİRİM PERFORMANSI ÖRNEĞİ OLARAK SERAMİK ŞAHMERAN FİGÜRÜ | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | “Yerinde Pişirim Performansı Örneği Olarak Seramik Şahmeran Figürü" başlıklı sanat çalışması raporu, seramik sanatının geleneksel ve modern figüratif sürecini inceleyen bir çalışmadır. Şahmeran figürünün simgesel anlamı ve kültürel bağlamı ile birlikte, performans ve pişirim performansının seramik eserlerin kalitesi ve estetiği üzerindeki etkileri ele alınmaktadır. Özellikle, Şahmeran figürünün Anadolu kültüründe yüzlerce yıl süregelen bir geçmişe sahip olduğu vurgulanmakta, bu figürün hem sanatsal hem de ritüelistik önemine dikkat çekilmektedir. Pişirim süreci, seramik sanatında kritik bir aşama olarak tanımlanmakta ve bu süreçte kullanılan teknikler, malzeme ve ortamın figür üzerindeki etkileri detaylandırılmaktadır. Seramik sanatçısının pişirim performansını nasıl optimize edebileceği, pişirim sürecininin (örneğin, LPG, odun ateşi) avantajları ve dezavantajları ile birlikte ele alınmakta; ayrıca, bu süreçlerin Şahmeran figürünün estetik değerine katkıları sorgulanmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-01-17T08:02:54Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |