dc.contributor.advisor | Yılmaz, Leyla | |
dc.contributor.author | Nazar, Muharrem | |
dc.date.accessioned | 2025-01-16T11:50:06Z | |
dc.date.issued | 2025-01-03 | |
dc.date.submitted | 2024-12-06 | |
dc.identifier.citation | Nazar, M.(2025). ‘’Dönüşümcü Liderlik Özelliklerinin Bilgi Yönetimi Süreçlerinin Gerçekleştirilme Düzeylerine Etkisinin Belirlenmesi’’ (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36350 | |
dc.description.abstract | This study aims to examine the impact of transformational leadership characteristics, as perceived by teachers, on the implementation levels of knowledge management process in public secondary schools in the central districts of Ankara. Designed as a descriptive study employing a survey model, the research encompasses teachers working in these schools. Using convenience sampling, data were collected from a total of 253 teachers. The research utilized the "Leadership Scale-Multi-Factor" to measure transformational leadership traits and the "Knowledge Management Scale" to assess the implementation levels of knowledge management process. These tools were administered online through Google Forms. Data analysis included ANOVA and regression tests. In the study, the transformational leadership characteristics of school principals and assistant principals were treated as the independent variable, while the level of implementation of knowledge management process served as the dependent variable. According to the results, teachers generally held positive perceptions of their school administrators' transformational leadership practices. Notably, teachers’ perceptions varied significantly based on their professional experience. Teachers with 15 or more years of experience rated their administrators' transformational leadership capabilities more favorably compared to less experienced colleagues. The findings further revealed that as the transformational leadership levels of school administrators increased, the effectiveness of knowledge management process in schools also improved. This suggests a direct relationship between transformational leadership and the successful application of knowledge management strategies in educational institutions. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Dönüşüncü liderlik | tr_TR |
dc.subject | Bilgi yönetim süreçleri | |
dc.subject | Bilgi toplumu ve yönetimi | |
dc.subject | Okul yöneticileri | |
dc.subject | Transformational leadership | |
dc.subject | Knowledge management processes | |
dc.subject | Knowledge society and management | |
dc.subject | School administrators | |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Dönüşümcü Liderlik Özelliklerinin Bilgi Yönetimi Süreçlerinin Gerçekleştirilme Düzeylerine Etkisinin Belirlenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma, Ankara ili merkez ilçesinde devlet ortaokullarında görev yapan yöneticilerin öğretmen algılarına dayalı olarak dönüşümcü liderlik özelliklerinin, bilgi yönetimin süreçlerinin uygulanma düzeylerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, betimsel bir çalışma niteliğinde olup tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma, Ankara ili merkez ilçesinde devlet ortaokullarında görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Araştırmada kolayda örneklem yöntemi tercih edilmiş ve toplamda 253 öğretmene ulaşılmıştır. Veri toplama araçları olarak dönüşümcü liderlik özelliklerinin seviyesini belirlemek için ‘’Liderlik Ölçeği-Çok Faktörlü” ve bilgi yönetiminin uygulanma seviyelerini ortaya çıkarmak için “Bilgi Yönetimi Ölçeği” kullanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan ölçekler, katılımcılara Google Form üzerinden çevrimiçi olarak sunulmuştur. Toplanan veriler üzerinde ANOVA ve regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, okul yöneticileri ve yardımcılarının dönüşümcü liderlik özellikleri algısı bağımsız değişken, bilgi yönetimi süreçlerinin uygulanma seviyesi de bağımlı değişken olarak incelenmiştir. Liderlik ölçeğinin değerlendirmesi neticesinde öğretmenlerin görüşlerine göre, okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik uygulamalarına dair algılarının genel olarak olumlu olduğu saptanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin meslekteki kıdemlerine göre algılarında belirgin farklılıklar gözlenmiştir. 15 yıl ve daha fazla deneyime sahip öğretmenlerin, daha az deneyimi olan meslektaşlarına kıyasla, okul yöneticilerin dönüşümcü liderlik özelliklerini daha yeterli buldukları sonucuna ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-01-16T11:50:07Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |