Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Leyla
dc.contributor.authorNazar, Muharrem
dc.date.accessioned2025-01-16T11:50:06Z
dc.date.issued2025-01-03
dc.date.submitted2024-12-06
dc.identifier.citationNazar, M.(2025). ‘’Dönüşümcü Liderlik Özelliklerinin Bilgi Yönetimi Süreçlerinin Gerçekleştirilme Düzeylerine Etkisinin Belirlenmesi’’ (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36350
dc.description.abstractThis study aims to examine the impact of transformational leadership characteristics, as perceived by teachers, on the implementation levels of knowledge management process in public secondary schools in the central districts of Ankara. Designed as a descriptive study employing a survey model, the research encompasses teachers working in these schools. Using convenience sampling, data were collected from a total of 253 teachers. The research utilized the "Leadership Scale-Multi-Factor" to measure transformational leadership traits and the "Knowledge Management Scale" to assess the implementation levels of knowledge management process. These tools were administered online through Google Forms. Data analysis included ANOVA and regression tests. In the study, the transformational leadership characteristics of school principals and assistant principals were treated as the independent variable, while the level of implementation of knowledge management process served as the dependent variable. According to the results, teachers generally held positive perceptions of their school administrators' transformational leadership practices. Notably, teachers’ perceptions varied significantly based on their professional experience. Teachers with 15 or more years of experience rated their administrators' transformational leadership capabilities more favorably compared to less experienced colleagues. The findings further revealed that as the transformational leadership levels of school administrators increased, the effectiveness of knowledge management process in schools also improved. This suggests a direct relationship between transformational leadership and the successful application of knowledge management strategies in educational institutions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDönüşüncü liderliktr_TR
dc.subjectBilgi yönetim süreçleri
dc.subjectBilgi toplumu ve yönetimi
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectTransformational leadership
dc.subjectKnowledge management processes
dc.subjectKnowledge society and management
dc.subjectSchool administrators
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleDönüşümcü Liderlik Özelliklerinin Bilgi Yönetimi Süreçlerinin Gerçekleştirilme Düzeylerine Etkisinin Belirlenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma, Ankara ili merkez ilçesinde devlet ortaokullarında görev yapan yöneticilerin öğretmen algılarına dayalı olarak dönüşümcü liderlik özelliklerinin, bilgi yönetimin süreçlerinin uygulanma düzeylerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, betimsel bir çalışma niteliğinde olup tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma, Ankara ili merkez ilçesinde devlet ortaokullarında görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Araştırmada kolayda örneklem yöntemi tercih edilmiş ve toplamda 253 öğretmene ulaşılmıştır. Veri toplama araçları olarak dönüşümcü liderlik özelliklerinin seviyesini belirlemek için ‘’Liderlik Ölçeği-Çok Faktörlü” ve bilgi yönetiminin uygulanma seviyelerini ortaya çıkarmak için “Bilgi Yönetimi Ölçeği” kullanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan ölçekler, katılımcılara Google Form üzerinden çevrimiçi olarak sunulmuştur. Toplanan veriler üzerinde ANOVA ve regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, okul yöneticileri ve yardımcılarının dönüşümcü liderlik özellikleri algısı bağımsız değişken, bilgi yönetimi süreçlerinin uygulanma seviyesi de bağımlı değişken olarak incelenmiştir. Liderlik ölçeğinin değerlendirmesi neticesinde öğretmenlerin görüşlerine göre, okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik uygulamalarına dair algılarının genel olarak olumlu olduğu saptanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin meslekteki kıdemlerine göre algılarında belirgin farklılıklar gözlenmiştir. 15 yıl ve daha fazla deneyime sahip öğretmenlerin, daha az deneyimi olan meslektaşlarına kıyasla, okul yöneticilerin dönüşümcü liderlik özelliklerini daha yeterli buldukları sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-01-16T11:50:07Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster