Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKeklik, İbrahim
dc.contributor.authorPala, Şevval
dc.date.accessioned2024-11-15T05:29:11Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-25
dc.identifier.citationPala, Ş. (2024). Rehberlik ve psikolojik danışmanlık yüksek lisans programı öğrencilerinin çeyrek yaşam krizi deneyimleri [Yüksek Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi].tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36125
dc.description.abstractThis study intended to assume a holistic and comprehensive approach in describing the quarter-life crisis experienced by Guidance and Psychological Counseling graduate students during the transition to adulthood. The data were collected via a semi-structured interview form with 12 students who reside in Turkey and whose age ranged between 23 and 28. Interviews were held via online interview platforms. The snowball sampling method was used in this study. The qualitative study utilized a phenomenological approach. The data were analyzed using the descriptive analysis, one of the content analysis methods. The analyses resulted in 2 themes (quarter-life crisis and findings that don't fit the holistic framework), 5 sub-themes (locked-in crisis, locked-out crisis, the place of the master’s degree in the quarter-life crisis, facing with the limited opportunities, unusual developments) and 5 categories [locked-in phase, separation phase, time out phase, exploration phase, rebuilding phase]. The study concluded that students seem to experience quarter-life crisis in different ways and levels after their graduation. It was observed that the job satisfaction of the participants varied according to the profession they practiced. Continuing their education had a positive effect for the graduates who are considering an academic career or working as a research assistant. However, the program itself might be a trigger to crisis symptoms for the participants who work in areas outside of academia. Findings showed that emerging adults living in Turkey have some experiences that do not comply with Robinson’s holistic model. The findings and limitations were discussed, and recommendations were presented.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectçeyrek yaşam krizitr_TR
dc.subjectbeliren yetişkinliktr_TR
dc.subjectrehberlik ve psikolojik danışmanlıktr_TR
dc.subjectyüksek lisanstr_TR
dc.subject.lcshPsikolojitr_TR
dc.titleRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı Öğrencilerinin Çeyrek Yaşam Krizi Deneyimleritr_TR
dc.title.alternativeGuidance and Psychological Counseling Master's Program Students' Quarter Life Crisis Experiencestr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık yüksek lisans programı öğrencilerinin yetişkinliğe geçiş sürecinde deneyimledikleri çeyrek yaşam krizi yaşantısının bütüncül ve kapsamlı bir şekilde betimlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Türkiye’de ikamet eden ve 23-28 yaş aralığındaki 12 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık yüksek lisans öğrencisi ile yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla çeyrek yaşam krizi yaşantılarına dair veri toplanmıştır. Katılımcılarla görüşmeler online görüşme platformları üzerinden düzenlenmiştir. Bu çalışmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma deseni kullanılan bu çalışma, fenomenolojik bir çalışmadır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemlerinden betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Betimsel analiz sonucunda 2 tema (çeyrek yaşam krizi ve bütünsel modelle örtüşmeyen bulgular), 5 alt tema (sıkışmışlık/hapsolmuşluk (locked-in) krizi, dışarıda kalma (locked-out) krizi, yüksek lisansın çeyrek yaşam krizindeki yeri, imkan kısıtlılığıyla yüzleşme, olağan dışı gelişmeler) ve 5 kategori [sıkışmışlık/hapsolmuşluk (locked-in) evresi, ayrılık (separation) evresi, ara verme (time out) evresi, keşif (exploration) evresi, yeniden inşa (rebuilding) evresi] oluşturulmuştur. Çalışmada Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık yüksek lisans programı öğrencilerinin lisans mezuniyetlerinden sonra farklı şekillerde ve düzeylerde çeyrek yaşam krizi belirtileri deneyimledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların icra ettikleri mesleğe göre iş memnuniyetlerinin farklılaştığı görülmüştür. Eğitim yaşantısına devam etmenin akademik kariyer düşünen veya araştırma görevlisi olarak çalışan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı mezunları için olumlu ve yaşamda bulundukları konumu sağlayan bir deneyim olduğu söylenebilir. Ancak, yüksek lisans programının akademi dışındaki alanlarda çalışan katılımcılar için çeyrek yaşam krizi belirtilerini yükselten bir yaşantı olduğu düşünülmektedir. Katılımcı paylaşımları incelendiğinde Türkiye’de yaşayan beliren yetişkinlerin Robinson’ın çeyrek yaşam krizi bütünsel modeline uymayan yaşantılarının bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulgular ve sınırlılıklar tartışılmıştır, öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-11-15T05:29:11Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster