Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTerviel, Candan
dc.contributor.authorSancar Başçeken, Demet
dc.date.accessioned2024-11-13T11:26:25Z
dc.date.issued2024-10-27
dc.date.submitted2024-09-27
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36099
dc.description.abstractThroughout history, art has experienced a continuous process of change, shaped by different periods and cultural interactions. The only thing that has not changed in this dynamic process is man's effort to express himself. Experiencing different ways of expression, man has not hesitated to reveal his creativity by using the opportunities offered by nature to the extent his physical body allows. Developments in the fields of science and art show that every new thing that exists reflects human experience. Whatever the circumstances, science and art constantly offer innovations and creative solutions for humanity. This situation reveals the tendency to do art and science, which is a fundamental action that offers continuity. As an area where individuals are fed with the development they have undergone over time, museums have successfully adapted to changing living conditions. Art, science and culture have formed an area of unity that complements and is inseparable from each other. Museums are places that protect and preserve cultural memory thanks to the artifacts they host. Supported by the precise information provided by science, museums contribute to disciplines such as technology and history, while the field of art inspires individuals as well as helping to disseminate knowledge through these museums. The main theme of this thesis is to examine how museums contribute to the development of artistic expressions from a broad perspective. In this study, Museum of Anatolian Civilizations, Pera Museum, Istanbul Museum of Modern Art and Corum Museum were investigated in the formation process of artistic expression. Clay studies and applications were conducted on the placement of the artifacts shown in museums in memory. In addition, the concepts of art education and museum education were also examined. In line with the wide opportunities offered by museums, the issue of how individuals with special educational needs can receive help from museums was investigated, considering the right of every individual to receive education and visit museums.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMüze, Kil Çalışmaları, Seramik, Müze Eğitimi, Özel Eğitimtr_TR
dc.subject.lcshA - Genel konulartr_TR
dc.titleİfadenin Oluşum Sürecinde Müzeler ve Seramik Uygulamalartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTarih boyunca sanat, farklı dönemler ve kültürel etkileşimlerle şekillenerek sürekli bir değişim süreci yaşamıştır. Bu dinamik süreçte değişmeyen tek şey, insanın kendini ifade etme çabasıdır. Farklı ifade yollarını deneyimleyen insan, fiziksel bedeninin elverdiği ölçüde doğanın sunduğu imkanlardan faydalanarak yaratıcılığını ortaya koymaktan çekinmemiştir. Bilim ve sanat alanındaki gelişmeler, var olan her yeni şeyin insan deneyiminin bir yansıması olduğunu göstermektedir. Koşullar ne olursa olsun, bilim ve sanat, insanlık için sürekli yenilikler ve yaratıcı çözümler sunar. Bu durum devamlılık sunan temel bir eylem olan sanat ve bilim yapma eğilimini ortaya koymaktadır. Zamanla geçirdiği gelişimle bireylerin beslendiği bir alan olarak müzeler değişen yaşam koşullarına başarılı bir şekilde uyum sağlamıştır. Sanat, bilim ve kültür, birbirini tamamlayan ve birbirinden ayrılamaz birlik alanı oluşturmuştur. Müzeler, barındırdıkları eserler sayesinde kültürel belleği koruyan ve saklayan mekânlardır. Bilimin sağladığı kesin bilgilerle desteklenen müzeler, teknoloji ve tarih gibi disiplinlere katkıda bulunurken, sanat alanı da bu müzeler aracılığıyla bilgi yayılımına yardımcı olmanın yanı sıra bireylere ilham vermektedir. Bu tezin ana teması, müzelerin sanatsal ifadelerin gelişimine nasıl katkıda bulunduğunu geniş bir perspektiften incelemektir. Bu çalışmada, sanatsal ifadenin oluşum sürecinde Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Pera Müzesi, İstanbul Modern Sanat Müzesi ve Çorum Müzesi araştırılmıştır. Müzelerde sergilenen eserlerin hafızadaki yerleşimi üzerine kil çalışmaları ve uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, sanat eğitimi ile müze eğitimi kavramları da irdelenmiştir. Müzelerin sunduğu geniş fırsatlar doğrultusunda, her bireyin eğitim alma ve müzeleri ziyaret etme hakkı dikkate alınarak, özel eğitim gereksinimi olan bireylerin müzelerden nasıl faydalanabileceği konusu araştırılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-11-13T11:26:25Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster