Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Bülent
dc.contributor.advisorYılmaz, Bülent
dc.contributor.authorKaraaslan, Sibel
dc.date.accessioned2024-10-21T10:55:17Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-06
dc.identifier.citationKARAASLAN, Sibel. Ankara İlinde Denetimli Serbestlik Kararı Olan Çocukların Okuma Alışkanlığı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2024.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36075
dc.description.abstractReading habits are an important factor directly affecting the personal development and educational success of children. Research shows that the academic performance of children who regularly read books is higher than their peers who do not read or read less. Family, friends, teachers, environmental characteristics, income and education level are of great importance in the acquisition of this habit. Probation is a penal execution method applied in the process of reintegration of individuals who have committed crimes into society. This method allows the convicted to spend part of their sentence in the community under certain rules and supervision. The main purpose of probation is to reduce the risk of reoffending and to facilitate the person's adaptation to society. In this study, the reading habits of children who are on probation in Ankara were examined on the basis of occupation and continuing education, educational level of parents, income level of these children, and income level of their families. The population of the study consists of 100 children who are followed up in Ankara Directorate of Probation in Keçiören district. The survey technique was used to collect the data and the research was conducted with the description method. According to the results obtained in the research, there is a significant relationship between the reading habits of the children in the scope of the research and their age and their continuation of education and not breaking away from school. Reading habits decline with age and leaving formal education. Good and intermediate readers are children who are still in formal education. Among those who leave school and start working, most do not read at all, and those who do read are poor readers. This naturally leads to a decline in reading habits as children get older. The research hypothesis "Children under probation in Ankara have poor reading habits and their continued involvement with education positively affects their reading habits" was confirmed.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkuma alışkanlığıtr_TR
dc.subjectÇocuklartr_TR
dc.subjectDenetimli serbestliktr_TR
dc.subjectAnkaratr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleAnkara İlinde Denetimli Serbestlik Kararı Olan Çocukların Okuma Alışkanlığıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetOkuma alışkanlığı, çocukların kişisel gelişimlerinde ve eğitim süreçlerinde başarılarını doğrudan etkileyen önemli bir faktördür. Araştırmalar, düzenli olarak kitap okuyan çocukların akademik performanslarının, okumayan ya da az okuyan akranlarına göre daha yüksek olduğunu göstermektedir. Bu alışkanlığın kazandırılmasında aile, arkadaşlar, öğretmenler, çevre özellikleri, gelir ve eğitim düzeyi büyük önem taşır. Denetimli serbestlik (DS), suç işlemiş bireylerin topluma yeniden kazandırılması sürecinde uygulanan bir ceza infaz yöntemidir. Bu yöntem, yükümlülerin cezalarının bir kısmını toplum içinde, belirli kurallar ve denetim altında geçirmelerine olanak tanımaktadır. Denetimli serbestliğin temel amacı, yeniden suç işleme riskini azaltmak ve kişinin topluma uyum sağlamasını kolaylaştırmaktır. Bu araştırmada Ankara ilinde hakkında DS kararı olan çocukların okuma alışkanlıkları; eğitime devam etme ve meslek, anne ve babanın eğitim düzeyi, çocukların gelir düzeyi, ailelerinin gelir düzeyi temelinde incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Keçiören ilçesinde bulunan Ankara Denetimli Serbestlik Müdürlüğünde takibi yapılan 100 çocuk oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında anket tekniği kullanılmış, araştırma betimleme yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre kapsamdaki çocukların okuma alışkanlıkları ile yaşları ve eğitime devam etmeleri-okuldan kopmamaları arasında anlamlı ilişki bulunmaktadır. Yaş ilerledikçe ve örgün eğitimden ayrıldıkça okuma alışkanlıkları azalmaktadır. İyi ve orta düzey okuyucular halen örgün eğitimde olan çocuklardır. Okuldan ayrılıp çalışmaya başlayanlar içinde çoğunlukla hiç kitap okumayanlar yer almaktadır, kitap okuyanlar ise zayıf okuyucudur. Bu durum doğal olarak çocukların yaşları büyüdükçe okuma alışkanlıkların azalmasına yol açmaktadır. “Ankara’da DS (Denetimli Serbestlik) kapsamındaki çocuklar zayıf bir okuma alışkanlığına sahiptir ve eğitimle ilişkilerinin sürmesi okuma alışkanlıklarını olumlu yönde etkilemektedir" şeklinde belirlenen araştırma hipotezi doğrulanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-10-21T10:55:17Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster