Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYüksel, Tolga
dc.contributor.authorAkyıldız, Eylül
dc.date.accessioned2024-09-20T12:58:27Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-03
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35722
dc.description.abstractIn this study, the use of the bass clarinet in orchestral works by Turkish composers is examined. The examination of the works is limited to the works of Turkish composers recorded in the inventory of the Presidential Symphony Orchestra. In the first chapter, the definition of clarinet and bass clarinet and the historical development process are mentioned, and the place and importance of clarinet in music are mentioned. In the second chapter, the contemporary Turkish music revolution that came with the proclamation of the Republic is discussed, the lives of the Turkish Five, who emerged with the effect of this development, are analyzed, and the second, third and fourth generation Turkish composers who followed them are briefly mentioned. In the third part, it was determined whether the Turkish composers whose works are in the inventory of the Presidential Symphony Orchestra used the bass clarinet in their works, and the status and factors of the use of the bass clarinet in polyphonic Turkish music. In the data obtained as a result of the researches, it is tried to be analyzed that the tendency of Turkish composers to prefer bass clarinet in orchestral works may have revealed differences based on periodical, educational and other reasons.tr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTürk besteciler, Klarnet, Bas klarnet, Çağdaş Türk Müziği, Orkestra,tr_TR
dc.titleTÜRK BESTECİLERİN ORKESTRA ESERLERİNDE BAS KLARNET KULLANIM DURUMUtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada Türk bestecilerin orkestra eserlerinde ki bas klarnet kullanım durumları incelenmektedir. Eserlerin incelenmesi Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası envanterinde kayıtlı bulunan Türk bestecilerin eserleriyle sınırlandırılmıştır. Birinci bölümde klarnet ve bas klarnetin tanımı ile tarihsel gelişim sürecinden bahsedilmiş olup, klarnetin müzikteki yeri ve önemine değinilmiştir. İkinci bölümde Cumhuriyetin ilanı ile gelen çağdaş Türk müziği devrimi ele alınmış, bu gelişimin etkisiyle ortaya çıkan Türk Beşleri’nin hayatları incelenmiş ve devamında gelen ikinci, üçüncü, dördüncü kuşak Türk bestecilerin kimler olduğuna kısaca değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası envanterinde eserleri bulunan Türk bestecilerin, eserlerinde bas klarnet kullanıp kullanmadıkları, çok sesli Türk müziğinde bas klarnetin kullanım durumu ve etkenleri tespit edilmiştir. Yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen verilerde Türk bestecilerin orkestra eserlerinde bas klarneti tercih etme eğilimlerinin, dönemsel, eğitim ve başka nedenlere dayanılarak farklılıklar ortaya çıkarmış olabileceği analiz edilmeye çalışılmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentÜfleme ve Vurmalı Çalgılartr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-09-20T12:58:27Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster