dc.contributor.advisor | TERVİEL, CANDAN | |
dc.contributor.author | ŞAHBAZ, HASAN | |
dc.date.accessioned | 2024-09-11T06:07:13Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-12 | |
dc.identifier.citation | Şahbaz, Hasan. (2024). Bedenin İnşası; Figür. (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik Anasanat Dalı, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35675 | |
dc.description.abstract | The image of the ‘body’ and the narratives fictionalised on its representation are among the most familiar and oldest subjects in human history. In the entire historical process, the human body has been used as a means of expression and transmission to reflect the realities of one's own body as well as the realities of other masculine and feminine bodies. For this reason, throughout thousands of years of human history, in every field of art, from concrete or abstract forms of expression to realistic or surrealist forms of expression, figures that are accepted as representations of the body have been produced in a wide variety of materials and styles. The figurative understanding, which has found a wide place in art over time, revealing and emphasising the values of the body, has become one of the dominant discourses of art.
Proficiency in Art Thesis titled "The Construction of the Body; Figure" focuses on the three-dimensional artistic narratives of the figure on the basis of individual in particular, social in general and identity. In this context, while the individual is conceptualised in the body in the study, the representation of the body in the applications made is revealed with figurative expressions. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sanat, Seramik Sanatı, Figür, Figüratif Sanat, Beden | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Görsel sanatlar | tr_TR |
dc.title | BEDENİN İNŞASI; FİGÜR | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | “Beden” imgesi ve onun temsili üzerinde kurgulanan anlatılar, insanlık tarihinin en bilindik ve en eski konularındandır. İnsan bedeni, tüm tarihsel süreçte, kişinin hem kendi bedeninin hem de başka eril ve dişil bedenlerin gerçekliklerini yansıtmada anlatım ve aktarım aracı olarak kullanılmıştır. Bu nedenle binlerce yıllık insanlık tarihi boyunca sanata dair her alanda, somut veya soyut anlatım biçimlerinden gerçekçi veya gerçeküstücü anlatım biçimlerine kadar, çok çeşitli malzeme ve üslupta bedenin temsilleri olarak kabul edilen figürler üretilmiştir. Zaman içinde sanatta kendine geniş bir yer bulan, bedenin sahip olduğu değerleri açığa çıkaran, vurgulayan figüratif anlayış sanatın başat söylemlerinden biri haline gelmiştir.
“Bedenin İnşası; Figür” isimli Sanatta Yeterlik Tezi; özelinde bireysel, genelinde toplumsal, kimlik temelinde figürün üç boyutlu sanatsal anlatılarına odaklanır. Bu bağlamda yapılan çalışmada birey bedende kavramsallaştırılırken yapılan uygulamalarda bedenin temsili figüratif anlatımlarla ortaya konmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-09-11T06:07:13Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |