Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürlen, Eda
dc.contributor.authorDemirci, Gökçen
dc.date.accessioned2024-08-14T07:17:55Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-05
dc.identifier.citationDemirci, G. (2024). Sektör odaklı geliştirilen bir mesleki öğretim programının bilişsel, duyuşsal ve psikomotor ürünleri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35535
dc.description.abstractThe aim of this research is to prepare and implement a curriculum to train qualified personnel in the sector in accordance with the data obtained after determining the expectations of sector representatives in the field of machine technology, and to reveal and evaluate the cognitive, affective and psychomotor outputs of this program. For this purpose, the opinions of the sector representatives and teachers about the computer-aided production course curriculum were collected, a curriculum was developed in line with these opinions, and the cognitive, affective and psychomotor outcomes of this curriculum were revealed. This study, in which exploratory sequential mixed design was used, was conducted in Ankara in the 2022-2023 academic year. In the research, interviews were conducted with 12 sector representatives operating in the field of machinery and 8 teachers in the field of machinery and design technology. A curriculum was prepared and implemented in line with the interviews. Students' cognitive learning levels, psychomotor learning levels and academic self-confidence levels were tested using a quasi-experimental design with pretest-posttest control group. As a result of the research, the curriculum prepared with the participation of stakeholders was not effective on students' cognitive learning level, but it was significantly effective on their psychomotor learning level and academic self-confidence. The students and the teacher in the experimental group responded positively to the fact that the prepared program was application-oriented and stated that the lesson was more fluent. However, they expressed negative opinions that the prepared program was intense and the duration should be increased.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectmesleki eğitimtr_TR
dc.subjectteknik eğitimtr_TR
dc.subjectmesleki ve teknik eğitimtr_TR
dc.subjectsektör odaklı eğitimtr_TR
dc.subjectmesleki eğitim sektör işbirliğitr_TR
dc.subjectdurumlu öğrenmetr_TR
dc.subjectişe entegre öğrenmetr_TR
dc.subjectişe dayalı öğrenmetr_TR
dc.titleSEKTÖR ODAKLI GELİŞTİRİLEN BİR MESLEKİ ÖĞRETİM PROGRAMININ BİLİŞSEL, DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR ÜRÜNLERİtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı makine teknolojisi alanında sektör temsilcilerinin beklentileri belirlendikten sonra elde edilen verilere uygun, sektörde nitelikli eleman yetiştirmeye yönelik öğretim programı hazırlamak, uygulamak ve bu programın bilişsel, duyuşsal ve psikomotor çıktılarını ortaya koyup değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda sektör temsilcileri ve öğretmenlerden bilgisayar destekli üretim dersi öğretim programına ilişkin görüşler toplanmış, bu görüşler doğrultusunda bir öğretim programı geliştirilmiş ve bu öğretim programının bilişsel, duyuşsal ve psikomotor çıktıları ortaya koyulmuştur. Keşfedici sıralı karma desenin kullanıldığı bu araştırma 2022-2023 öğretim yılında Ankara’da uygulanmıştır. Araştırmada makine alanında faaliyet gösteren 12 sektör temsilcisiyle, 8 makine ve tasarım teknolojisi alanı öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler doğrultusunda bir öğretim programı hazırlanmış ve uygulanmıştır. Öğrencilerin bilişsel öğrenme düzeyleri, psikomotor öğrenme düzeyleri ve akademik özgüven düzeyleri ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak test edilmiştir. Araştırma sonucunda paydaşların katılımıyla hazırlanan öğretim programı öğrencilerin bilişsel öğrenme düzeyi üzerinde etkili olmamış ancak psikomotor öğrenme düzeyleri ve akademik özgüvenleri üzerinde anlamlı düzeyde etkili olmuştur. Deney grubundaki öğrenciler ve öğretmen hazırlanan programın uygulamaya dönük olmasını olumlu karşılamış ve dersin daha akıcı geçtiğini belirtmişlerdir. Ancak hazırlanan programın yoğun olduğu ve sürenin arttırılması gerektiği yönünde olumsuz görüşler belirtmişlerdir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:17:55Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster