dc.contributor.advisor | Karadağ, Özay | |
dc.contributor.author | Köksal, Beyza | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:11:57Z | |
dc.date.issued | 2024-06-13 | |
dc.date.submitted | 2024-05-30 | |
dc.identifier.citation | Köksal, B. (2024). Bilgilendirici Metinlerdeki Artgönderimlerin Tespiti Üzerine Bir Araştırma. Hacettepe Üniversitesi (Yüksek Lisans Tezi). Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35514 | |
dc.description.abstract | This research aims to examine secondary school 7th grade students' detection of anaphoras in informative texts. The main problem of the research is to observe the identification of the referents of the references in informative texts in general and according to their type. In this regard, paragraphs from informative texts in textbooks approved by the Ministry of National Education, expired or still in use were used in the test. A test consisting of 17 paragraphs and a total of 44 anaphors were prepared and applied to 82 7th-grade secondary school students. In this study, survey research, one of the quantitative research approaches, was used. Relational scanning, which is a survey research model, was preferred as the research design. In the study it has been concluded that, when the general anaphora detection status of the 7th grade secondary school students was examined, they were inadequate in detecting pronoun, adjective, adverb, verb and suffix anaphora, apart from noun anaphora, female students were more successful than male students in detecting anaphora, and students with a higher average success rate in the Turkish course had higher anaphora detection rates. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Bilgilendirici metin | tr_TR |
dc.subject | Metindilbilim | tr_TR |
dc.subject | Gönderim | tr_TR |
dc.subject | Artgönderim | tr_TR |
dc.subject | Okuduğunu anlama | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Bilgilendirici Metinlerdeki Artgönderimlerin Tespiti Üzerine Bir Araştırma | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metinlerdeki artgönderimleri tespit durumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın ana problemi bilgilendirici metinlerde yer alan gönderimlerin göndergelerini genel olarak ve türüne göre tespit durumlarını gözlemlemektir. Bu doğrultuda Millî Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanan, kullanım süresi dolmuş veya halen kullanılmakta olan ders kitaplarında yer alan bilgilendirici metinlerden paragraflar testte kullanılmıştır. 17 paragraftan ve toplamda 44 artgönderimden oluşan bir test hazırlanmış ve ortaokul 7. sınıf öğrencisi olan 82 öğrenciye uygulanmıştır. Bu çalışmada nicel araştırma yaklaşımlarından biri olan tarama araştırması kullanılmıştır. Araştırma deseni olarak tarama araştırması modeli olan ilişkisel tarama tercih edilmiştir. Araştırmada ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin genel artgönderim tespit durumları incelendiğinde isim artgönderimi dışında zamir, sıfat, zarf, fiil ve ek artgönderimi tespitinde yetersiz oldukları, kız öğrencilerin artgönderim tespitinde erkek öğrencilerden daha başarılı olduğu ve Türkçe dersi başarı ortalaması yüksek öğrencilerin artgönderim tespit oranlarının da daha yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:11:57Z | |
dc.funding | Diğer | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |