Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkbaşlı, Sait
dc.contributor.authorYeşil, Zeynep
dc.date.accessioned2024-08-14T07:11:40Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-04-16
dc.identifier.citationZeynep Yeşil, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2024tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35513
dc.description.abstractThe present study aimed to examine teaching profession perceptions of teachers diagnosed with a psychiatric illness, their experiences at school, their relationships with colleagues, school administrators and students, and to investigate whether the current psychological illness has an effect on these relationships and educational processes. Qualitative methodology was adopted and phenomenology design, unbiased phenomenology technique were preferred. Semi-structured interviews were conducted with seven teachers who were selected by purposive sampling method and who experienced this phenomenon. The data obtained from these interviews were analyzed with a thematic coding approach and presented with direct quotations. According to the research findings, the participants' perceptions of teaching varied and their teaching experiences were partially affected by the disorder. It was observed that teachers were concerned about stigmatization. Their relationships with school administrators negatively affected their psychological disorders. While their relationships with their students were generally positive, the teachers in the study group preferred to limit their communication with their students during periods when the symptoms of the illness worsened. It was determined that their psychological disorders negatively affected their teaching processes by creating difficulty in focusing. In order to minimize the negativities experienced by these teachers, it was suggested that policy makers should make arrangements to strengthen the prestige of the teaching profession, facilitate teachers' access to psychotherapy; teachers should improve their relationships with their students, which seems to increase professional satisfaction; and researchers should make suggestions for future studies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectpsikiyatritr_TR
dc.subjecthastalıktr_TR
dc.subjectöğretmentr_TR
dc.subjectöğrencitr_TR
dc.subjectidarecitr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titlePSİKİYATRİK HASTALIK TANILI ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK ALGILARI VE MESLEKİ YAŞANTILARItr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada psikiyatrik bir hastalık tanısı almış öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine ilişkin algıları, okuldaki yaşantıları; meslektaşlarıyla, okul yöneticileriyle ve öğrencileriyle olan ilişkileri, mevcut psikolojik rahatsızlığın bu ilişkilere ve eğitim süreçlerine bir etkisinin olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel yöntem benimsenerek fenomenoloji deseni ve önyargısız fenomenoloji tekniği tercih edilmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen ve bu fenomeni deneyimleyen yedi öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmeler sonucu elde edilen veriler tematik kodlama yaklaşımıyla analiz edilip doğrudan alıntılarla beraber sunulmuştur. Araştırma bulgularına göre katılımcıların öğretmenlik algıları çeşitlilik göstermekteyken öğretmenlik yaşantıları sahip oldukları rahatsızlıktan kısmen etkilenmiştir. Öğretmenlerin damgalama kaygısı taşıdığı görülmüştür. Okul yöneticileri ile ilişkileri psikolojik rahatsızlıklarını olumsuz etkilemiştir. Öğrencileriyle ilişkileri genel olarak iyiyken hastalık semptomlarının ağırlaştığı dönemlerde çalışma grubundaki öğretmenler, öğrencileriyle iletişimi sınırlandırmayı tercih etmişlerdir. Psikolojik rahatsızlıklarının odaklanma güçlüğü yaratarak ders anlatma süreçlerini olumsuz etkilediği tespit edilmiştir. Söz konusu öğretmenlerin yaşadıkları olumsuzlukları minimize etmek için politika yapıcılar için öğretmenlik mesleğinin itibarını güçlendirecek düzenlemeler yapılması, öğretmenlerin psikoterapiye ulaşmasının kolaylaştırılması; öğretmenlere mesleki doyumu artırdığı görünen öğrencileriyle ilişkilerini geliştirmesi; araştırmacılara bundan sonra yapılabilecek çalışmalarla ilgili öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:11:40Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypedatasettr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster