dc.contributor.advisor | Ali, Çağlar | |
dc.contributor.author | Payami, Shahram | |
dc.date.accessioned | 2024-05-07T09:20:37Z | |
dc.date.issued | 2024-04-01 | |
dc.date.submitted | 2024-02-22 | |
dc.identifier.citation | Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı
Siyaset Bilimi Bilim Dalı
TÜRKİYE’DE LİSANSÜSTÜ ÖĞRENİM GÖREN İRANLI ÖĞRENCİLERİN DENEYİMLERİ, BEKLENTİLERİ VE TÜRKİYE’DE KALMAYA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ
Shahram PAYAMI
Doktora Tezi
Ankara, 2024 | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34917 | |
dc.description.abstract | In this research, the problems, experiences, expectations and post-graduation decisions of Iranian master's and doctoral students who studied at Turkey's state and foundation universities between 2014 and 2019 were investigated. The main purpose of the study is to determine the thoughts of Iranian students about staying in Turkey after their education and the factors affecting their decisions. A Quantitative research design was used in the study. Iranian students attending postgraduate education at universities in Turkey are the population of the research, and 396 Iranian students selected by non-probability sampling among these students constitute the sample of the research. The sample number constitutes 11% of all Iranian students studying in Turkey. As a result of the research, it was seen that Iranian students were largely satisfied with their education in Turkey and did not experience any significant problems in terms of social relations. The rate of students who have problems and are dissatisfied is quite low. Although the rate of those who had any adaptation problems during their akademic life in Turkey is low, the most prominent issues with adaptation problems are difficulty in making friends and the resulting feeling of loneliness. The most important problem they face in Turkey is the economic problem. One third of the sample is considering staying in Turkey after their education completed. Job opportunities and cultural life are among the factors that are effective in their staying decisions. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Uluslararası öğrenci | |
dc.subject | Yabancı uyruklu öğrenci | |
dc.subject | İranlı öğrenci | |
dc.subject | Sosyo-Ekonomik problemler | |
dc.subject | Öğrencilerin problemleri | |
dc.subject | Mezuniyet sonrası karar | |
dc.title | Türkiye’de Lisansüstü Öğrenim Gören İranlı Öğrencilerin Deneyimleri, Beklentileri ve Türkiye’de Kalmaya Yönelik Düşünceleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu аrаştırmаdа, 2014 -2019 yılları arasında Türkіyе'nin devlet ve vakıf ünіvеrsіtеlerinde еğіtіm alan İranlı yüksek lisans ve doktora öğrеncіӏеrіn yаşаdıkӏаrı sorunӏаr, deneyimler, beklentiler ve mezuniyet sonrası verecekleri kararlar ele alınmıştır. Çalışmanın temel amacı İranlı öğrencilerin eğitimleri sonrasında Türkiye’de kalmaya ilişkin düşünceler ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Türkiye’deki Ünіvеrsіtеlerde lisansüstü еğіtіme devam eden İranlı öğrenciler araştırmanın evreni olup, bu öğrenciler arasından olasılıklı olmayan örnekleme ile seçilen 396 İranlı öğrenci ise araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu sayı, Türkiye’de öğrenim gören tüm İranlı öğrencilerin %11’ini oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda İranlı öğrencilerin Türkiye’deki eğitimlerinden büyük oranda memnun oldukları, sosyal ilişkiler açısından önemli bir sorun yaşamadıkları görülmüştür. Sorun yaşayan ve memnun olmayan öğrencilerin oranı ise oldukça düşüktür. Türkiye’deki öğrencilik döneminde herhangi bir uyum sorunu yaşayanların oranı düşük olmasına rağmen, .uyum sorunu yaşanan konular arasında en çok arkadaş edinmekte zorlanma ve buna bağlı yalnızlık hissi olarak öne çıkmaktadır. Türkiye’de yaşadıkları en önemli sorun ekonomik sorundur. Örneklemin üçte biri eğitim sonrasında Türkiye’de kalmayı düşünmektedir. Bunda etkili olan faktörler arasında iş imkanı ve kültürel yaşam gelmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-05-07T09:20:37Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |