Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarıkavak, Namık Kemal
dc.contributor.authorOran, Emre
dc.date.accessioned2024-04-19T06:48:42Z
dc.date.issued2024-04-17
dc.date.submitted2024-02-09
dc.identifier.citationAPA 7tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34875
dc.description.abstractThree-dimensional computer games have gained a very important place globally in terms of today's technologies and innovative developments, have become commercial products and have demonstrated their dominance in the digital game market. In this thesis study, the importance of concept design and concept art in computer games is emphasized, and the importance of concept design is emphasized with the increase in hardware and software capabilities. Information about some of the main game engines was given, solutions to the problems encountered during this research and implementation process were presented and explanations were made. This research and application study consists of four parts: In the first part; A brief explanation of the concept of "game", the development of computer and digital technologies, the historical development of computer games, their types and platforms are included. In the second part; Research on computer game engines, brief history and development of game engines are included. Thus, an idea was reached as to which game engine the prepared concepts would be most suitable for. In the third part; The definition and application methods of concept art/design have been examined through various information on how concept designs are created. Among these, the 2D and 3D techniques used and modeling details are included under the heading "3D Modeling Techniques". Information is also provided about the design software used in game production. In the fourth part; It includes the production of a game in the style of TPS [Third Person Shooter]. All in-game concepts, including story creation, character design, object design, environment and space designs, were designed respectively. Then, 3D models of the designed 2D concepts were created. The designed 3D concepts were transferred to the game engine and animated. Information about the solutions to the problems encountered at each stage was given and the production of the game stage was completed.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilgisayar oyunutr_TR
dc.subjectDijital oyun tasarımıtr_TR
dc.subjectKonsept sanattr_TR
dc.subjectKarakter tasarımıtr_TR
dc.subjectDijital boyamatr_TR
dc.subject.lcshÇizim. Tasarım. İllüstrasyon.tr_TR
dc.titleÜç Boyutlu Bilgisayar Oyunu Konsept Tasarımlarının Bir Oyun Motoruna Uyarlanması ve Bir Uygulamatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÜç boyutlu bilgisayar oyunları günümüz teknolojileri ve yenilikçi gelişmeler açısından küresel anlamda oldukça önemli bir yer edinmiş, ticaret ürünü olmuş ve dijital oyun pazarı içerisinde hakimiyetini ortaya koymuştur. Bu tez çalışmasında konsept tasarım ve konsept sanatın bilgisayar oyunlarındaki önemi vurgulanmış, donanım ve yazılım kabiliyetlerinin artmasıyla birlikte konsept tasarımın önemine vurgu yapılmıştır. Başlıca bazı oyun motorları üzerine bilgiler verilip, yapılan bu araştırma ve uygulama sürecinde karşılaşılan sorunlara çözümler getirilip, açıklamalar yapılmıştır. Bu araştırma ve uygulama çalışması dört bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde; “Oyun” kavramının kısa açıklaması, bilgisayar ve dijital teknolojilerin gelişimi, bilgisayar oyunlarının tarihsel gelişimi, türleri ve platformları hakkında bilgilere yer verilmiştir. İkinci bölümde; bilgisayar oyunu motorları, oyun motorlarının kısa tarihi ve gelişimi ile ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Böylece hazırlanan konseptlerin tercihen en uygun hangi oyun motoruna uyarlanacağı fikrine ulaşılmıştır. Üçüncü bölümde ise; konsept sanat/tasarımın tanımı, konsept tasarımların nasıl oluşturulduğuna dair çeşitli bilgiler üzerinden uygulama yöntemleri incelenmiştir. Bunlar, kullanılan 2B ve 3B tekniklerden içermekle beraber, “3B Modelleme Teknikleri” başlığı altında modelleme detaylarından oluşmaktadır. Ayrıca oyun yapımında kullanılan tasarım yazılımları hakkında da konuya ilişkin bilgiler sunulmuştur. ii Dördüncü bölüm ise; TPS [Third Person Shooter (Üçüncü Kişi Nişancı)] tarzında yapılacak oyunun inşasını içermektedir. Sırasıyla hikâyenin oluşturulması, karakter tasarımı, nesnelerin tasarımı, çevre ve mekân tasarımları olmak üzere oyun içi tüm konseptler tasarlanmıştır. Daha sonra, tasarlanan 2B konseptlerin 3B modellemeleri oluşturulmuştur. Tasarlanan 3B konseptler oyun motoruna aktarılıp, hareketlendirmeleri/canlandırmaları gerçekleştirilmiştir. Her bir aşamada ise karşılaşılan sorunların çözümlerine ilişkin bilgilendirmeler yapılıp, oyun sahnesinin inşası tamamlanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-04-19T06:48:42Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster