Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoçtürk, Nilüfer
dc.contributor.authorŞentürk, Nigar
dc.date.accessioned2024-02-19T08:14:02Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34702
dc.description.abstractThis descriptive study intended to compare the school dropout risks of Roma and non-Roma students attending secondary school during the COVID-19 pandemic period according to a set of sociodemographic variables and in terms of psychological resilience, emotional problems, self-perception, school climate, and dropout risk. The study group comprised 125 Roma and 175 non-Roma students and their mothers and fathers in Ankara, Istanbul, and Balıkesir. The study used the Personal Information Form, Child and Youth Psychological Resilience Scale, Emotional Problems Subscale-Parent Form, Self-Perception Profile for Children, School Dropout Risk Scale, and School Climate Scale. t-test, Kruskal Wallis, and Mann Whitney U were used for data analysis, and the analyses were made using SPSS 26.00 and AMOS 26. The dropout risk, perception of failure, and antisocial and silent behavior types were higher among Roma students than non-Roma students, and the dropout risk, perception of failure, and antisocial behavior types were higher among male students among Roma students. The scores of Roma students’ dropout risk, perception of failure, silent and antisocial behavior types did not differ according to the grade level, family's monthly income level, number of siblings, and father's educational level, but there was a difference according to the mother's education level. Roma students who had access to distance education had higher dropout risk scores. No significant difference was found between the psychological resilience, emotional problems, and school climate scores of Roma and non-Roma students. The findings were discussed according to the literature, and recommendations were made.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCovid-19tr_TR
dc.subjectRoman öğrencilertr_TR
dc.subjectSosyodemografik değişkenlertr_TR
dc.subjectPsikolojik dayanıklılıktr_TR
dc.subjectDuygusal sorunlartr_TR
dc.subjectBenlik algısıtr_TR
dc.subjectOkul terk riskitr_TR
dc.subjectOkul iklimitr_TR
dc.titleRoman Öğrencilerin Okul Terki Riskleri ile Bireysel ve Ailevi Değişkenler Arasındaki İlişkilertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma COVID-19 Pandemi döneminde ortaokula devam eden Roman olan ve olmayan öğrencilerin okul terk risklerini çeşitli sosyodemografik değişkenlere göre ve psikolojik dayanıklılık, duygusal sorunlar, benlik algısı, okul iklimi ve okul terki riski yönünden karşılaştıran betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara, İstanbul ve Balıkesir illerindeki 125 Roman ve 175 Roman olmayan öğrenci ve onların anne ve babaları oluşturmaktadır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği, Duygusal Sorunlar Alt Ölçeği- Ebeveyn Formu, Çocuklar için Benlik Algısı Profili, Okul Terk Etme Riski Ölçeği ve Okul İklimi Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t Testi, Kruskal Wallis, Mann Whitney U Testleri kullanılmış olup analizler SPSS 26.00 ve AMOS 26 Programları aracılığıyla yürütülmüştür. Ortaokula giden Roman öğrencilerin okul terki riskleri ile başarısızlık algısı, antisosyal ve sessiz davranma tiplerindeki riskleri Roman olmayanlara kıyasla daha yüksek bulunmuş, Romanlar arasında da erkek öğrencilerin okul terki riski, başarısızlık algısı ve antisosyal davranma tiplerinde risk düzeyleri daha yüksek bulunmuştur. Roman öğrencilerin okul terki riski, başarısızlık algısı, sessiz ve antisosyal davranma tiplerindeki puanlarının sınıf düzeyine, ailenin aylık gelir düzeyine, kardeş sayısına ve babanın eğitim düzeyine göre fark bulunmadığı saptanmıştır. Anneleri ilkokul ve altı eğitim düzeyinde olan Roman öğrencilerin okul terki riskleri daha yüksek bulunmuştur. Uzaktan eğitime erişimi olan Roman öğrencilerin okul terki riski puanları daha yüksek bulunmuştur. Roman olan ve olmayan öğrencilerin psikolojik dayanıklılık, duygusal sorunlar ve okul iklimi puanları arasında fark anlamlı bulunmamıştır. Bulgular alanyazın doğrultusunda tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-02-19T08:14:02Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster