Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞen, Ahmet İlhan
dc.contributor.authorSezgin, Burçin
dc.date.accessioned2024-01-15T06:59:24Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-10-09
dc.identifier.citationSezgin, 2023:tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34458
dc.description.abstractAnxiety is one of affective factors that have an impact on the success of the student. Students may have anxieties about attending classes and performing throughout their academic lives. It can be said that one of the courses that students are concerned about is a physics course. This study aims to develop an effective and up-to-date "Anxiety Scale for Modern Physics" that can be used to determine students' concerns about modern physics and to investigate the validity and reliability of this scale.This study is carried out by general screening method. The sample of the research consists of 384 students studying in ten schools in Samsun in the 2022-2023 academic year. To develop the anxiety scale for modern physics, an item pool was first created. In order to create the item pool, 101 students were asked open-ended questions to get their thoughts on modern physics, and the answers given by the students were expressed as items. While writing the items related to the anxiety scale, cognitive, affective and behavioral dimensions of anxiety and facilitating and inhibiting dimensions of anxiety are taken into consideration. It is thought that the developed anxiety scale for modern physics will help in determining the anxiety of students and contribute to the elimination of the deficiency in the literature.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKaygıtr_TR
dc.subjectModern fiziğe yönelik kaygıtr_TR
dc.subjectLise öğrencisitr_TR
dc.subjectKaygı ölçeğitr_TR
dc.subjectÖlçek geliştirmetr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleLise Öğrencilerinin Modern Fiziğe Yönelik Kaygılarının Belirlenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetKaygı; öğrenci başarısını etkileyen duyuşsal faktörlerden biridir. Öğrencilerin eğitim-öğretim hayatları boyunca derslere ve performans göstermeye yönelik kaygıları olabilir. Öğrencilerin kaygı duydukları derslerden birinin de fizik dersi olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada öğrencilerin modern fiziğe yönelik kaygılarının belirlenmesinde kullanılabilecek etkin ve güncel “Modern Fiziğe Yönelik Kaygı Ölçeği” geliştirmek ve bu ölçeğin geçerliliği ile güvenilirliğini araştırmak amaçlanmaktadır. Bu çalışma, genel tarama yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Samsun İlinde on okulda okuyan 384 öğrenci oluşturmaktadır. Modern fiziğe yönelik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi için öncelikle madde havuzu oluşturulmuştur. Madde havuzunu oluşturabilmek için, 101 öğrenciye modern fiziğe yönelik düşüncelerini almak amacıyla açık uçlu sorular sorulmuş ve öğrencilerin verdikleri cevaplar maddeler halinde ifadeleştirilmiştir. Kaygı ölçeğine ilişkin maddeler yazılırken kaygının bilişsel, duyuşsal, davranışsal boyutları ile kaygının kolaylaştırıcı ve engelleyici boyutları dikkate alınmıştır. Geliştirilen modern fiziğe yönelik kaygı ölçeğinin, öğrencilerin kaygılarının belirlenmesinde yardımcı olacağı ve alanyazındaki eksikliğin giderilmesine katkıda bulunabileceği düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-01-15T06:59:24Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR
dc.subtypepresentationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster