Show simple item record

dc.contributor.advisorGelbal, Selahattin
dc.contributor.authorSolmaz Öney, Sıla
dc.date.accessioned2024-01-15T06:57:12Z
dc.date.issued2023-12-07
dc.date.submitted2023-10-12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34453
dc.description.abstractThis research was conducted in two forms: multiple choise test and mixed test. This study was carried out to determine whether there is a significant difference between the item difficulty indices, item discrimination indices, test averages, test reliabilities and response times obtained by applying the “8th Grade Mathematics Achievement Test” and “8th Grade Science Achievement Test" online in a computer environment. The data was collected from 173 eighth grade students. As a result of the research, a significant difference was determined in favor of form multiple choice test in both tests between the item difficulty indexes of multiple-choice test items and test items requiring multiple choice, true/false, matching and short answers with more than one correct answer and form multiple choice test was found to be easier. No significant difference was found for the item discrimination power indices obtained from the multiple choice test and mixed test forms of the mathematics and science achievement tests. While there was no significant difference between the forms of the mathematics achievement test in terms of test reliability, a significant difference was found at the p <.05 level in favor of form multiple choice test in the science achievement test. While there was no significant difference in the response times between the forms of the mathematics achievement test, a significant difference was found at the level of p <.01 in favor of form mixed test in the science achievement test.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKarma testtr_TR
dc.subjectÇoktan seçmeli testtr_TR
dc.subjectMadde türleritr_TR
dc.subjectTestmoztr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleAynı Özelliği Ölçmeye Yönelik Olarak Hazırlanan Çoktan Seçmeli ve Karma Testlerin Psikometrik Özelliklerinin Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma, iki formu oluşturulmuş “8. Sınıf Matematik Başarı Testi” ve “8. Sınıf Fen Bilimleri Başarı Testi” nin çevrimiçi olarak bilgisayar ortamında uygulanmasıyla elde edilen madde güçlük indeksleri, madde ayırt edicilik indeksleri, test ortalamaları, test güvenirlikleri ve yanıtlama süreleri arasında anlamlı fark olup olmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Oluşturulan bu iki form aynı özellikleri ölçmeye yönelik hazırlanan yalnızca çoktan seçmeli madde türü kullanılarak oluşturulmuş çoktan seçmeli test formu; diğeri ise birden fazla doğru cevabı olan çoktan seçmeli, doğru-yanlış, eşleştirme ve kısa yanıt madde türlerini kullanılarak oluşturulmuş karma test formu şeklinde hazırlanmıştır. Ölçme araçları Web 2.0 araçlarından olan “testmoz.com” üzerinde hazırlanmış ve çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Araştırma tarama araştırması modelindedir. Veriler, Ankara ili sınırları içinde Yenimahalle ve Keçiören ilçelerinden seçilen üç özel ortaokulda öğrenim gören 173 sekizinci sınıf öğrencisinden toplanmıştır. Araştırma sonucunda, çoktan seçmeli test maddeleri ile karma test maddelerinin madde güçlük indeksleri arasında her iki testinde çoktan seçmeli test formu lehine anlamlı bir fark belirlenmiş ve çoktan seçmeli test formunun öğrencilere daha kolay geldiği görülmüştür. Matematik ve fen bilimleri başarı testlerinin çoktan seçmeli test ve karma test formlarından elde edilene madde ayırıcılık gücü indeksleri için anlamlı fark bulunmamıştır. Test güvenirlikleri için matematik başarı testinin formları arasında anlamlı fark bulunmazken, fen bilimleri başarı testinde çoktan seçmeli test formu lehine p<.05 düzeyinde anlamlı fark bulunmuştur. Testin yanıtlanma süreleri arasında matematik başarı testinin formları arasında anlamlı fark bulunmazken, fen bilimleri başarı testinde karma test formu lehine p<.01 düzeyinde anlamlı fark bulunmuşturtr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-01-15T06:57:12Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record