Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFer, Seval
dc.contributor.authorÖzek Günyel, Filiz
dc.date.accessioned2023-12-01T08:25:36Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34182
dc.description.abstractThe purpose of this research is to investigate the effects of Web 2.0 assisted ARCS Motivational Model implemented instructional design on English learners’ listening and motivation grades. The research is conducted with the pretest-posttest control group quasi experimental design. 30 students learning English at TOBB ETU participated in the research carried out in the academic year 2017-2018. The instruction for the experiment group (n=13) is designed with Web 2.0 assisted ARCS Motivational Model, and the instruction for the control group (n=17) is carried on in accordance with the principles of instructional design of the Department of Foreign Languages of TOBB ETU. In the research, the data for the listening grades are obtained with the listening test developed by the researcher and the data for the motivation grades are obtained with the Instructional Materials Motivation Survey. The One Factor Covariance Analysis is used to analyze the data. The results of the first hypothesis of the research indicate the listening test pretest grades of the experiment group are not higher when the listening test pretest grades are controlled. In terms of the second hypothesis, it is found that the experiment group’s posttest grades are higher when Instructional Materials Motivation Survey pretest grades are controlled. Hence, the first hypothesis has been rejected while the second hypothesis has been accepted. In the light of these findings, it can be concluded that the instructional design with Web 2.0 assisted ARCS Motivational Model doesn’t increase students’ listening grades; however, the design increases the students’ motivation grades.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectARCS motivasyon modelitr_TR
dc.subjectMotivasyontr_TR
dc.subjectÖğretim tasarımıtr_TR
dc.subjectDinlediğini anlamatr_TR
dc.subjectDil öğrenmetr_TR
dc.titleWeb 2.0 Destekli Arcs Uygulanan Öğretim Tasarımının Öğrencilerin Dinlediklerini Anlamalarına ve Motivasyonlarına Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmayla Web 2.0 destekli ARCS Motivasyon Modeline göre düzenlenmiş öğretim tasarımının öğrencilerin İngilizce dinlediklerini anlama ve motivasyon puanları üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen uygulanan araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılında TOBB Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde İngilizce öğrenen 30 öğrenci oluşturmuştur. Deney grubunda (n=13) Web 2.0 destekli ARCS Motivasyon Modeline göre düzenlenen öğretim tasarımı, kontrol grubunda (n=17) ise TOBB Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğretim tasarımı uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin dinleme puanlarına ilişkin veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen dinleme testi; motivasyon puanlarına ilişkin veriler ise Keller tarafından geliştirilen Öğretim Materyalleri Motivasyon Ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. Dinleme testinin güvenirlilik katsayısı 0.70, Öğretim Materyalleri Motivasyon Ölçeğinin güvenirlilik katsayısı ise 0.86 olarak hesaplanmıştır. Ulaşılan veriler, tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) ile çözümlenmiştir. Araştırmanın birinci hipotezine ait bulgulara göre dinleme testi öntest puanları kontrol altına alındığında, Web 2.0 destekli ARCS Motivasyon Modeline göre düzenlenmiş öğretim tasarımının uygulandığı deney grubunun dinleme testi sontest puanları, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğretim tasarımının uygulandığı kontrol grubunun sontest puanlarından yüksek değildir. İkinci hipoteze ait bulgulara göre ise Öğretim Materyalleri Motivasyon Ölçeği öntest puanları kontrol altına alındığında, Web 2.0 destekli ARCS Motivasyon Modeline göre düzenlenmiş öğretim tasarımının uygulandığı deney grubunun motivasyon puanları, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğretim tasarımının uygulandığı kontrol grubunun motivasyon puanlarından yüksektir. Ulaşılan bulgular çerçevesinde araştırmanın birinci hipotezi reddedilirken, ikinci hipotezi kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda, Web 2.0 destekli ARCS Motivasyon Modeli ile tasarlanan öğretimin, deney grubunda yer alan öğrencilerin dinlediklerini anlama puanlarını arttırmazken öğrencilerin motivasyon puanlarını arttırdığı ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-12-01T08:25:36Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster