Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSenemoğlu, Nuray
dc.contributor.authorAkman, Saim
dc.date.accessioned2023-10-25T09:04:03Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-07-04
dc.identifier.citationAkman, S. (2023). 9. sınıf İngilizce dersi öğretme-öğrenme süreçlerinin zenginleştirilmesine yönelik bir eylem araştırması (referans numarası: 10568725) [Doktora tezi]tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34119
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effectiveness of teaching-learning processes designed to meet the objectives of the 9th grade English curriculum. In this study, conducted through action research, also known as teacher research, the researcher who is also a teacher designed teaching-learning processes to meet the objectives of the 9th grade English curriculum to overcome a deficiency he sees in the field of foreign language teaching and to increase the learning levels of his students. In line with the nature of action research, both qualitative and quantitative data were employed in this study. Three equal classes from Konya Anadolu İmam Hatip high school were selected as two action research groups and one traditional instruction group. Quantitative data were collected through a summative assessment test, formative assessment tests and an academic self-concept scale. Qualitative data were collected through focus group interviews conducted with students in the action research groups and through a reflective journal kept by the teacher throughout the implementation process. While the quantitative data were analyzed using analysis of Covariance and MANOVA, the qualitative data were analyzed using MAXQDA and descriptive analysis. As a result, for the listening, speaking, and writing skills a significant difference was found between the groups in the posttest in favor of the action research groups. There was no statistically significant difference between the groups for the reading skill. It was discovered that the teaching-learning processes used in the study had a favorable impact on students' academic self-concept. According to the student views, focusing on four language skills, preparing suitable environments to allow them to use the language, and presenting quality materials were the prominent factors. At the end of the study, it was concluded that students’ achievement increases significantly when they are provided with high-quality instruction.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectZenginleştirilmiş öğretme-öğrenme süreçleritr_TR
dc.subjectYabancı dil öğretimitr_TR
dc.subjectEylem araştırmasıtr_TR
dc.subjectEtkili İngilizce öğretimitr_TR
dc.subjectTam öğrenme modelitr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.title9. Sınıf İngilizce Dersi Öğretme-Öğrenme Süreçlerinin Zenginleştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı ortaöğretim 9. sınıf İngilizce dersi öğretim programında yer alan hedefleri gerçekleştirmeye yönelik düzenlenen öğretme-öğrenme süreçlerinin etkililiğini araştırmaktır. Öğretmen araştırması olarak da adlandırılan eylem araştırması yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, aynı zamanda araştırmacı da olan öğretmen tarafından alanda görülen eksiklerin kapatılması ve öğrencilerin öğrenme düzeylerinin artırılması için ortaöğretim 9. sınıf İngilizce dersi öğretim programında yer alan hedefler doğrultusunda öğretme-öğrenme süreçleri hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmada eylem araştırmasının doğasına uygun olarak nitel ve nicel veriler birlikte kullanılmıştır. Araştırma için Konya Anadolu İmam Hatip Lisesi 9. sınıflarından birbirine denk üç sınıftan ikisi eylem araştırması biri ise geleneksel eğitim grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmanın nicel verileri düzey belirleme testi, izleme testleri ve akademik özgüven ölçeği ile toplanmıştır. Nitel veriler ise eylem araştırması gruplarında yer alan öğrencilerle yapılan odak grup görüşmeleri ve öğretmen tarafından öğretim süreci boyunca tutulan yansıtıcı günlük ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde Kovaryans analizi ve MANOVA kullanılırken, nitel verilerin analizinde MAXQDA nitel veri analizi programı ve betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda eylem araştırması ile geleneksel eğitim gruplarının dinleme, konuşma ve yazma becerileri düzeltilmiş son test puanları arasında eylem araştırması grupları lehine anlamlı fark bulunmuştur. Okuma becerisi için ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Araştırma kapsamında uygulanan öğretme-öğrenme süreçlerinin öğrencilerin akademik özgüvenlerine olumlu etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenci görüşlerine göre öğretme-öğrenme süreçlerinde dört temel beceriye önem verilmesi, öğrenilen dilin kullanılması için uygun ortam oluşturulması, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre hazırlanmış materyallerin sunulması öne çıkan konular olmuştur. Araştırmada öğrencilere nitelikli bir öğretim hizmeti sağlanması durumunda öğrencilerin öğrenme düzeylerinin anlamlı derecede artacağı sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-10-25T09:04:03Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster