Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKurudayıoğlu, Mehmet
dc.contributor.authorYıldız, Sena
dc.date.accessioned2023-10-25T07:34:55Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-20
dc.identifier.citationAPA7tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34081
dc.description.abstractAbstract Note-taking is a very important learning strategy that ensures the retention of information. The use of this strategy is necessary for students to learn and remember information permanently. In this study, which is a mixed research, data were collected in quantitative and qualitative dimensions. In the quantitative dimension of the study, a questionnaire on note-taking habits of middle school students was applied, and in the qualitative dimension, note-taking activities in Turkish textbooks were examined and Turkish teachers were interviewed. In order to determine the note-taking habits of middle school students and to associate these habits with gender and grade level, a Note-Taking Habits Questionnaire prepared by the researcher was applied to 280 middle school students. The data obtained with this questionnaire were subjected to frequency, percentage and chi-square analysis and interpreted. Note-taking activities in Turkish textbooks were examined through document analysis and evaluated through descriptive analysis. Finally, a semi-structured teacher interview form consisting of 7 questions was applied to determine the opinions and practices of 15 Turkish teachers about note-taking. The data obtained from this interview were subjected to content analysis and interpreted. As a result, it was seen that the majority of middle school students developed incorrect note-taking habits. In addition, it was determined that the activities in the Turkish textbooks were not aimed at gaining the right habits and Turkish teachers did not have students practice note-taking habits. Keywords: Note-taking, habit, note-taking habit, Turkish textbook, activitytr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectNot almatr_TR
dc.subjectAlışkanlıktr_TR
dc.subjectNot alma alışkanlığıtr_TR
dc.subjectTürkçe ders kitabıtr_TR
dc.subjectEtkinliktr_TR
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Not Alma Alışkanlıkları: Bir Karma Yöntemler Araştırmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖz Not alma, bilginin kalıcılığını sağlayan oldukça önemli bir öğrenme stratejisidir. Bu stratejinin kullanımı öğrencilerin bilgiyi kalıcı şekilde öğrenmesi ve hatırlaması için gereklidir. Bir karma araştırma olan bu çalışmada veriler nicel ve nitel boyutlarda toplanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ortaokul öğrencilerinin not alma alışkanlıklarına yönelik bir anket uygulanmış, nitel boyutta ise Türkçe ders kitaplarında not alma etkinlikleri incelenmiş ve Türkçe öğretmenleriyle görüşme yapılmıştır. Ortaokul öğrencilerinin not alma alışkanlıklarının belirlenmesi ve bu alışkanlıkların cinsiyet ve sınıf düzeyi ile ilişkilendirilmesi için 280 ortaokul öğrencisine araştırmacı tarafından hazırlanan Not Alma Alışkanlıkları Anketi uygulanmıştır. Bu anket ile elde edilen veriler frekans, yüzde ve ki-kare analizlerine tabi tutulmuş ve yorumlanmıştır. Türkçe ders kitaplarındaki not alma etkinlikleri doküman incelemesi yoluyla incelenmiş ve betimsel analiz yapılarak değerlendirilmiştir. Son olarak 15 Türkçe öğretmeninin not almaya yönelik görüş ve uygulamalarının belirlenmesi amacıyla 7 sorudan oluşan Yarı Yapılandırılmış Öğretmen Görüşme Formu uygulanmıştır. Bu görüşmeden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulup yorumlanmıştır. Bunların sonucunda görülmüştür ki ortaokul öğrencilerinin çoğunluğu yanlış not alma alışkanlıkları geliştirmiştir. Ayrıca Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin doğru alışkanlıklar kazandırmaya yönelik olmadığı ve Türkçe öğretmenlerinin de öğrencilere not alma alışkanlığı kazandıracak uygulamalar yaptırmadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Not alma, alışkanlık, not alma alışkanlığı, Türkçe ders kitabı, etkinliktr_TR
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-10-25T07:34:55Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster