dc.contributor.advisor | Tan Şişman, Gülçin | |
dc.contributor.author | Bayar, Candan | |
dc.date.accessioned | 2023-10-23T07:54:05Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-07-04 | |
dc.identifier.citation | Bayar, C. (2023). Hayat boyu öğrenme becerilerinin İngilizce dil öğretim süreçlerine yansıtılması: İngilizce öğretmenerinin görüşleri. (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34065 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate English teachers’ opinions about the reflection of lifelong learning skills in English language teaching process. Employing the phenomenology design, which is one of the qualitative research designs, the study conducted with 15 English teachers working in public middle schools in Çorum. The participants of the study, 15 English teachers, were selected through criterion sampling and maximum variation sampling method on voluntary basis. The qualitative data collected through semi-structured interview form, developed by the researchers, was analyzed by making use of content analysis. The findings indicated that reflection of lifelong learning skills in English language teaching process is necessary in terms of teachers’ professional development and language teaching. However, it was concluded that English teachers did not adequately reflect those skills in English language teaching process. Moreover, the factors affecting reflection of lifelong learning skills in teaching-learning process were student-related, teacher-related, curriculum-related, and school/administration/stakeholders-related factors. The result of this study is expected to raise awareness about lifelong learning and guide stakeholders for their studies in the future | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Hayat boyu öğrenme | tr_TR |
dc.subject | İngilizce öğretmenleri | tr_TR |
dc.subject | Öğrenme-öğretme süreci | tr_TR |
dc.subject | Ortaokul | tr_TR |
dc.subject | İngilizce dil öğretimi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Hayat boyu öğrenme becerilerinin İngilizce dil öğretim süreçlerine yansıtılması: İngilizce öğretmenlerinin görüşleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, hayat boyu öğrenme becerilerinin İngilizce dil öğretim süreçlerine yansıtılmasına ilişkin İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseninde yürütülen bu çalışma, ölçüt ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemleri ile gönüllülük esasına göre belirlenen Çorum ilinde devlete bağlı okullarda görev yapan 15 İngilizce öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bireysel görüşme formu aracılığıyla elde edilen nitel veriler, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. İngilizce öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde elde edilen bulgulara göre, İngilizce öğretmenlerinin tamamının hayat boyu öğrenme becerilerinin İngilizce dil öğretim süreçlerine yansıtılmasını öğretmenin mesleki gelişimini sürdürme ve dil öğretimi gibi açılardan gerekli gördükleri, ancak İngilizce dil öğretim süreçlerine hayat boyu öğrenme becerilerini yeterince yansıtamadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bununla beraber, hayat boyu öğrenme becerilerinin öğrenme-öğretme sürecine yansıtılmasını etkileyen unsurlar arasında öğrenci, öğretmen, öğretim programı ve okul/üst yönetim/paydaşlardan kaynaklı unsurlar ön plana çıkmıştır. İngilizce öğretmenleri ile yürütülen bu çalışmanın sonuçlarının hayat boyu öğrenme kapsamında farkındalığın arttırılması ve bu alanda gelecekte yapılacak çalışmalarda farklı paydaşlara yol gösterici olması beklenmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-10-23T07:54:05Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | dataset | tr_TR |