Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlagözlü, Nuray
dc.contributor.authorYıldırım Altınok, Fatma Büşra
dc.date.accessioned2023-10-23T07:40:02Z
dc.date.issued2023-09-23
dc.date.submitted2023-07-24
dc.identifier.citationYILDIRIM ALTINOK, F. B. (2023). An Exploration into the Collaborative Experiences of L2 Pre-service Teachers in Online Practicum [Doctoral dissertation, Hacettepe University].tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34061
dc.description.abstractPre-service teachers acquire authentic classroom experience through School Experience and Teaching Practicum courses in the final year of their undergraduate education. In this learning to teach process, prospective teachers are in constant collaboration with university-based supervisors, school-based cooperating teachers, peer student teachers and learners. However, studies on the contributions of these stakeholders to collaboration from the perspectives of student teachers themselves are rare in the literature. To address this gap, this study describes collaborative experiences of prospective English language teachers with other stakeholders during their practicum. Data depicting the collaborative nature of an online practicum taking place during Covid-19 pandemic were collected through semi-structured interviews and open-ended questionnaires. Five student teachers supervised by the same faculty member participated in the study, representing various cases across primary, secondary, and high school levels, and in the form of solo or paired placement. Qualitative analysis uncovered the dynamics of collaborative experiences of student teachers. Although the field experience was based on the triangular teacher training model suggested by the Faculty-School Partnership Protocol, the model was reported to be not realised and student teachers showed different patterns of collaboration to compensate for the missing participant(s). This dissertation highlights collaborative facets of student teachers' practicum experiences and underscores the impact of interactive online practicum engagement on field experience quality. It emphasizes the role of clear policies in fostering effective collaboration, enhancing the practicum, and elevating teacher education quality.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectForeign language teacher educationtr_TR
dc.subjectCollaboration in practicumtr_TR
dc.subjectOnline practicumtr_TR
dc.subjectFaculty-school partnership protocoltr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleAn Exploration Into the Collaborative Experiences of L2 Pre-Service Teachers in Online Practicumtr_TR
dc.title.alternativeİngilizce Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Öğretmenlik Uygulaması Dersinde İşbirlikçi Tecrübeleri Üzerine Bir Araştırmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÖğretmen adayları, lisans eğitimlerinin son yılında Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri aracılığıyla gerçek sınıf deneyimi edinirler. Öğretmen adayları, öğretmeyi öğrenme sürecinde üniversitelerdeki uygulama öğretim elemanları, okullardaki uygulama öğretmenleri, akran öğretmen adayları ve öğrencilerle sürekli işbirliği içindedir. Ancak, bu paydaşların işbirliğine katkılarını, öğretmen adaylarının kendi perspektiflerinden ele alan çalışmalar literatürde nadirdir. Bu boşluğu gidermek için, bu çalışma İngilizce öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında diğer paydaşlarla işbirliği deneyimlerini betimlemektedir. Covid-19 pandemisi sırasında gerçekleştirilen çevrimiçi staj derslerinin işbirliğine dayalı doğasını tasvir eden veriler, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve açık uçlu anketler aracılığıyla toplanmıştır. Aynı öğretim üyesi tarafından denetlenen beş öğretmen adayı, ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerindeki çeşitli vakaları temsil eden ve tekli veya eşli yerleştirme şeklinde çalışmaya katılmıştır. Nitel analiz, öğretmen adaylarının işbirliğine dayalı deneyimlerinin dinamiklerini ortaya çıkarmıştır. Öğretmenlik uygulaması dersleri, Fakülte-Okul İşbirliği Protokolü tarafından önerilen üç ayaklı öğretmen eğitimi modeline dayanmasına rağmen, söz konusu modelin gerçekleşmediği ve öğretmen adaylarının eksik katılımcıları telafi etmek için farklı işbirliği modelleri sergiledikleri belirtilmiştir. Bu tez, öğretmen adaylarının uygulama deneyimlerinin işbirliğine dayalı yönlerini vurgulamakta ve etkileşimli çevrimiçi uygulama katılımının uygulama derslerinin kalitesi üzerindeki etkisinin altını çizmektedir. Bununla birlikte, şeffaf öğretmen yetiştirme politikalarının, etkili işbirliğini teşvik etmede, öğretmenlik uygulamalarını geliştirmede ve öğretmen eğitimi kalitesini yükseltmedeki rolünü vurgulamaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2025-10-24T07:40:02Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster