Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürlen, Eda
dc.contributor.authorÖzdemir, Gizem
dc.date.accessioned2017-05-30T11:07:51Z
dc.date.available2017-05-30T11:07:51Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-01-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3401
dc.description.abstractThis study is prepared due to the lack of the science curriculum for gifted students by considering their needs and the struggles at the institutions which provide education for them to develop an enriched science curriculum which related to the unit of “Conduction of Electricity” for 6 th grade students. The study is specified as an action research in order to enhance the existing situations by making a critical approach. The study group is formed by 32 students identified as gifted students who are registered to the Noticing Scientific Gifts Program of the Yasemin Karakaya Science and Art Center in Ankara allied to the Ministry of National Education. The researcher worked one by one with 6 groups during the weekdays in 3 weeks to be able to reach more people. In this three-week period, three lessons per week were studied with each group. The data of 19 students who attended all the lessons of studying are evaluated.tr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÜstün yetenekliliktr_TR
dc.subjectGifted and talentedtr_TR
dc.titleÜstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Zenginleştirilmiş Öğretim Programının Bilimsel Süreç Becerilerine ve Başarıya Katkısına İlişkin Eylem Araştırmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, üstün yetenekli öğrencilere yönelik fen bilimleri dersine göre bir programın olmayışı sebebi ile öğrencilerin ihtiyaçları ve bu öğrencilere hizmet veren kurumların uygulamada yaşadığı sıkıntılar dikkate alınarak, üstün yetenekli öğrenciler için “Elektriğin İletimi” ünitesine ilişkin zenginleştirilmiş altıncı sınıf fen bilimleri öğretim programı geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada, var olan uygulamanın eleştirel bir değerlendirilmesi yapılarak, durumu iyileştirmek için yapılması gerekenlerin belirlenmesi amaçlandığı için araştırma yöntemi eylem araştırması olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezi’ndeki (BİLSEM), Bilimsel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF) programına kayıtlı üstün yetenekli olarak tanılanmış 32 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada daha çok kişiye uygulama yapılabilmesi için araştırmacı üç hafta süre ile hafta içi altı grupla ayrı ayrı çalışmıştır. Bu üç haftalık sürede her bir grupla haftada üç ders saati ders yapılmıştır. Tüm derslere katılan 19 öğrencinin verileri değerlendirmeye alınmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster