dc.contributor.advisor | Gürlen, Eda | |
dc.contributor.author | Özdemir, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2017-05-30T11:07:51Z | |
dc.date.available | 2017-05-30T11:07:51Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-01-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/3401 | |
dc.description.abstract | This study is prepared due to the lack of the science curriculum for gifted students
by considering their needs and the struggles at the institutions which provide
education for them to develop an enriched science curriculum which related to the
unit of “Conduction of Electricity” for 6 th grade students. The study is specified as
an action research in order to enhance the existing situations by making a critical
approach.
The study group is formed by 32 students identified as gifted students who are
registered to the Noticing Scientific Gifts Program of the Yasemin Karakaya
Science and Art Center in Ankara allied to the Ministry of National Education. The
researcher worked one by one with 6 groups during the weekdays in 3 weeks to
be able to reach more people. In this three-week period, three lessons per week
were studied with each group. The data of 19 students who attended all the
lessons of studying are evaluated. | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Üstün yeteneklilik | tr_TR |
dc.subject | Gifted and talented | tr_TR |
dc.title | Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Zenginleştirilmiş Öğretim Programının Bilimsel Süreç Becerilerine ve Başarıya Katkısına İlişkin Eylem Araştırması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, üstün yetenekli öğrencilere yönelik fen bilimleri dersine göre bir
programın olmayışı sebebi ile öğrencilerin ihtiyaçları ve bu öğrencilere hizmet
veren kurumların uygulamada yaşadığı sıkıntılar dikkate alınarak, üstün yetenekli
öğrenciler için “Elektriğin İletimi” ünitesine ilişkin zenginleştirilmiş altıncı sınıf fen
bilimleri öğretim programı geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada, var
olan uygulamanın eleştirel bir değerlendirilmesi yapılarak, durumu iyileştirmek için
yapılması gerekenlerin belirlenmesi amaçlandığı için araştırma yöntemi eylem
araştırması olarak belirlenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Ankara ili Çankaya
ilçesinde bulunan Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezi’ndeki (BİLSEM),
Bilimsel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF) programına kayıtlı üstün yetenekli olarak
tanılanmış 32 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada daha çok kişiye uygulama
yapılabilmesi için araştırmacı üç hafta süre ile hafta içi altı grupla ayrı ayrı
çalışmıştır. Bu üç haftalık sürede her bir grupla haftada üç ders saati ders
yapılmıştır. Tüm derslere katılan 19 öğrencinin verileri değerlendirmeye alınmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |