dc.contributor.advisor | Gökmen, Rengim | |
dc.contributor.author | Şensoy, Deniz Nizam | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T12:51:14Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-06-15 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33731 | |
dc.description.abstract | In this research, apart from analysis of Cem Esen's Op.22 Symphonic Ballet Suite in terms of conducting techniques; composer's life, his musical language and formal analysis of the movements are also included in the study. In the first chapter of the study Cem Esen's life, musical career and his musical language were explained. In the second chapter, ballet studies in Turkey, in the third chapter classical suite form and contemporary suite form, in the fourth chapter information about composition process of the ballet suite, its first performance and the story of the suite were explained. In the fifth chapter, the formal analysis of the piece has been done. Finally in the sixth chapter analysis of the piece in terms of orchestral conducting techniques has been done. All of these informations was collected through literature research and interview with the composer. The purpose of this study is to create a new resource for conductors who would like to conduct and for musicologists who would like to analyse Cem Esen's Op.22 Symphonic Ballet Suite (also for everyone who would like to do a research about music). It is assumed that this study can be beneficial for other researchers considering that this research is the only research about this piece. It can be said that informations about this research and the research methods about this subject are enough and appropriate. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Cem Esen | |
dc.subject | Bale | |
dc.subject | Şeflik teknikleri | |
dc.subject | Süit | |
dc.subject | Kontromantizm | |
dc.subject.lcsh | Müzik | tr_TR |
dc.title | Cem Esen'in Op.22 Senfonik Bale Süiti'nin Orkestra Şefliği Teknikleri Açısından İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada Cem Esen’in Op.22 Senfonik Bale Süiti’nin orkestra şefliği teknikleri bakımından incelenmesinin yanında, bestecinin hayatı, müzikal dili ve formal olarak bölümlerin analizi de çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde Cem Esen’in hayatı, müzikal kariyeri ve müzikal diline yer verilmiş, ikinci bölümünde Türkiye’de bale ile ilgili çalışmalardan bahsedilmiş, üçüncü bölümünde klasik süit formu ile çağdaş süit formu açıklanmış, dördüncü bölümünde besteci ile yapılan röportajdan edinilen bilgilerle eserin bestelenme süreci, ilk seslendirilişi ve eserin konusu aktarılmış, beşinci bölümünde eser formal açıdan ele alınmış, altıncı ve son bölümde de eserin şeflik teknikleri bakımından analizi yapılmıştır. Bütün bu bilgiler literatür taraması ve besteci ile yapılan röportaj yöntemi ile bir araya getirilmiştir. Araştırmanın amacı Cem Esen’in Op.22 Senfonik Bale Süiti adlı eserini yönetmek isteyecek orkestra şeflerine, eseri incelemeyi isteyecek müzikologlar ve müzik konusunda araştırma yapmayı düşünenler için yeni bir kaynak oluşturmaya çalışmak olmuştur. Şu an için Op.22 Senfonik Bale Süiti ile ilgili yapılan tek araştırmanın bu Sanat Çalışması Raporu olmasından kaynaklı bu konu için yapılan araştırmanın önemli olduğu düşünülmektedir. Araştırmada verilen bilgilerin ve konu ile ilgili araştırma yöntemlerinin yeterli ve uygun olduğu varsayılmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Kompozisyon ve Orkestra Şefliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-24T12:51:14Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |