dc.contributor.advisor | Gökmen, Rengim | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Mustafa Ege | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T12:29:29Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-06-15 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33729 | |
dc.description.abstract | This study consists of two parts: Investigating the developmental process of the
musical language of composer Hasan Uçarsu, who is one of the important representatives
of contemporary Turkish music in the younger generation, and examining the orchestral
conducting techniques of the Concerto for Viola and Piano “Bir Aşk Destanı” in terms of
technical aspects.
The first part focuses on investigating the evolution of Hasan Uçarsu’s unique
musical language, exploring his musical development, education and the factors that have
influenced his creative output from the beginning of his career up to the present day. By
examining the developmental journey of the composer’s compositional style, which has
contribued numerous works to the repertoire of Contemporary Turkish Music, the aim of
this part is to provide a guiding resource for young musicians who aspire to progress on a
similar path
The second part delves into a detailed analysis of the orchestral conducting
techniques employed in Hasan Uçarsu’s Concerto for Viola and Piano. With a
comprehensive exemination supported by markings on the score, this section aims to serve
as a guide for aspiring young conductors and conductor candidates who wish to study and
interpet the piece effectively. By exploring the technical aspects of conducting this
composition, titled “Bir Aşk Destanı”, it aims to provide a valuable resource for those
seeking guidance in conducting and researching the work. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Hasan Uçarsu | tr_TR |
dc.subject | Viyola ve piyano | tr_TR |
dc.subject | Konçerto | tr_TR |
dc.subject | Orkestra şefliği | tr_TR |
dc.subject | Şeflik teknikleri | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Müzik | tr_TR |
dc.title | Çağdaş Türk Müziğinde Hasan Uçarsu’nun Özgün Dili ve Viyola ve Piyano İçin İkili Konçerto Eserinin Şeflik Teknikleri Açısından İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma genç kuşak çağdaş Türk müziğinin günümüzdeki önemli
temsilcilerinden biri olan besteci Hasan Uçarsu’nun müzikal dilinin gelişim sürecinin
araştırılmasını ve Viyola ve Piyano İçin İkili Konçerto “Bir Aşk Destanı” eserinin orkestra
şefliği teknikleri açısından incelenmesini içeren iki kısımdan oluşmaktadır.
Birinci bölümde Hasan Uçarsu’nun özgün dilinin oluşumu esnasındaki müzikal
gelişimine, aldığı eğitime ve bestecilik hayatının başından itibaren günümüze kadar olan
süreçte yaratımlarına doğrudan etkisi olan etkenlere değinilmiştir. Kompozisyon dilinin
gelişimi ile Çağdaş Türk Müziği repertuvarına pek çok eser kazandıran bestecinin gelişme
sürecinin araştırılmasıyla, bu yolda ilerlemek isteyen genç müzisyenlere yol gösterici bir
kaynak oluşturulması hedeflenmiştir.
İkinci bölümde bestecinin Viyola ve Piyano İçin İkili Konçerto eserinin orkestra
şefliği teknikleri açısından detaylı olarak incelenmesiyle, partisyon üzerindeki
işaretlemeler ile desteklenen bir anlatımla birlikte eseri yönetmek ve araştırmak isteyen
genç şef ve şef adaylarına kılavuz oluşturmayı hedeflemektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Kompozisyon ve Orkestra Şefliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-24T12:29:29Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | musical score | tr_TR |