dc.contributor.advisor | Bilginer, Ozan | |
dc.contributor.author | Urganioğlu, Fahrettin Onur | |
dc.contributor.author | Urganioğlu, Fahrettin Onur | |
dc.date.accessioned | 2023-07-21T06:32:33Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-06-09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33709 | |
dc.description.abstract | The relationship between art, science, and technology became closer with the wave
of modernism and industrialization. Modernism has created a climate of
individualization that has spread all over the world, paving the way for opportunities
such as creating and patenting new technological inventions. Artists were also
affected by these developments. After the 1960s, artists started to make
interdisciplinary studies with disciplines other than fine arts.
Rapidly developing technology in the last 20 years has enabled great progress in the
field of virtual reality. The studies on the subject are gathered under the title of
Virtual Reality. Virtual reality offers exciting new possibilities for artists. Thanks to
game engines, 3D modeling, and animation programs, these possibilities are
becoming more and more promising every day. It is thought that understanding the
possibilities and properly defining the term virtual reality will be possible by
evaluating the historical background of the innovation. Within the framework of this
information, the studies carried out within the scope of the thesis report will be
placed on a ground and the technical and intellectual justifications of the artworks
made in VR space will be attempted to be expressed. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sanal gerçeklik | tr_TR |
dc.subject | Sanal gerçeklik sanatı | tr_TR |
dc.subject | 3D sanat | tr_TR |
dc.subject | Sanal gerçeklik ortamı | tr_TR |
dc.subject | Etkileşim | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Görsel sanatlar | tr_TR |
dc.title | Sanal Ortamda Mekan ve Figür Çözümlemeleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sanat, bilim ve teknoloji arasındaki ilişki modernizm ve endüstrileşme dalgasıyla
yakınlaşmıştır. Modernizm, tüm dünyayı saran bir bireyselleşme iklimi ortaya çıkarmış,
teknolojik yeni buluşlar ortaya koyma ve patentini alma gibi olanakların önünü açmıştır. Bu
gelişmelerden sanatçılarda etkilenmiştir. Sanatçılar 1960’lı yıllardan sonra, güzel sanatlar
disiplini dışındaki disiplinler ile interdisipliner çalışmalar yapmaya başlamıştır.
Son 20 yılda hızla gelişen teknoloji, sanal gerçeklik alanında büyük ilerlemeler
kaydedilmesine olanak tanımıştır. Konu üzerinde yapılan çalışmalar Sanal Gerçeklik
(Virtual Reality) başlığı altında toplanmıştır. Sanal gerçeklik, sanatçılar için oldukça
heyecan verici yeni olanaklar sunmaktadır. Oyun motorları, 3D modelleme ve animasyon
programları sayesinde bu olanaklar her geçen gün daha da heyecan verici bir hale
gelmektedir. Olanaklarının anlaşılması ve sanal gerçeklik teriminin tanımının iyi bir şekilde
yapılması, ortaya konan yeniliğin tarihsel geçmişi ile değerlendirilmesi ile mümkün olacağı
düşünülmektedir. Bu bilgiler çerçevesinde, tez raporu kapsamında yapılan çalışmalar bir
zemine oturtularak, Vr mekanda yapılan sanat eseri çalışmalarının teknik ve düşünsel
gerekçeleri ifade edilmeye çalışılacaktır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-21T06:32:33Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | image, 3-D | tr_TR |