Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilginer, Ozan
dc.contributor.authorUrganioğlu, Fahrettin Onur
dc.contributor.authorUrganioğlu, Fahrettin Onur
dc.date.accessioned2023-07-21T06:32:33Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33709
dc.description.abstractThe relationship between art, science, and technology became closer with the wave of modernism and industrialization. Modernism has created a climate of individualization that has spread all over the world, paving the way for opportunities such as creating and patenting new technological inventions. Artists were also affected by these developments. After the 1960s, artists started to make interdisciplinary studies with disciplines other than fine arts. Rapidly developing technology in the last 20 years has enabled great progress in the field of virtual reality. The studies on the subject are gathered under the title of Virtual Reality. Virtual reality offers exciting new possibilities for artists. Thanks to game engines, 3D modeling, and animation programs, these possibilities are becoming more and more promising every day. It is thought that understanding the possibilities and properly defining the term virtual reality will be possible by evaluating the historical background of the innovation. Within the framework of this information, the studies carried out within the scope of the thesis report will be placed on a ground and the technical and intellectual justifications of the artworks made in VR space will be attempted to be expressed.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSanal gerçekliktr_TR
dc.subjectSanal gerçeklik sanatıtr_TR
dc.subject3D sanattr_TR
dc.subjectSanal gerçeklik ortamıtr_TR
dc.subjectEtkileşimtr_TR
dc.subject.lcshGörsel sanatlartr_TR
dc.titleSanal Ortamda Mekan ve Figür Çözümlemeleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSanat, bilim ve teknoloji arasındaki ilişki modernizm ve endüstrileşme dalgasıyla yakınlaşmıştır. Modernizm, tüm dünyayı saran bir bireyselleşme iklimi ortaya çıkarmış, teknolojik yeni buluşlar ortaya koyma ve patentini alma gibi olanakların önünü açmıştır. Bu gelişmelerden sanatçılarda etkilenmiştir. Sanatçılar 1960’lı yıllardan sonra, güzel sanatlar disiplini dışındaki disiplinler ile interdisipliner çalışmalar yapmaya başlamıştır. Son 20 yılda hızla gelişen teknoloji, sanal gerçeklik alanında büyük ilerlemeler kaydedilmesine olanak tanımıştır. Konu üzerinde yapılan çalışmalar Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) başlığı altında toplanmıştır. Sanal gerçeklik, sanatçılar için oldukça heyecan verici yeni olanaklar sunmaktadır. Oyun motorları, 3D modelleme ve animasyon programları sayesinde bu olanaklar her geçen gün daha da heyecan verici bir hale gelmektedir. Olanaklarının anlaşılması ve sanal gerçeklik teriminin tanımının iyi bir şekilde yapılması, ortaya konan yeniliğin tarihsel geçmişi ile değerlendirilmesi ile mümkün olacağı düşünülmektedir. Bu bilgiler çerçevesinde, tez raporu kapsamında yapılan çalışmalar bir zemine oturtularak, Vr mekanda yapılan sanat eseri çalışmalarının teknik ve düşünsel gerekçeleri ifade edilmeye çalışılacaktır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-21T06:32:33Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeimage, 3-Dtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster