Alt Tür "workingPaper" Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü için listeleme
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-11
-
9. Sınıf Matematik Beceri Temelli Etkinlik Kitabının Matematik Okuryazarlığı Çerçevesine Göre Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The purpose of this research is to examine in detail of the 9th grade mathematics skill-based activity book prepared by the Ministry of National Education (MEB) according to the mathematical literacy assessment framework ... -
Matematik Eğitimcileri Ve Matematik Öğretmen Adaylarının Eğim, Değişim Oranı ve Türev Hakkındaki Kavram İmajlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07-04)This research study aims to examine the concept images of mathematics educators and pre-service primary school mathematics teachers (PSPSMT) about concepts of slope, rate of change and derivative. Research employed holistic ... -
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Yenilikçi Düşünme Bağlamında Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The understanding prevailing in the age we live in changes and shapes the skills and attitudes expected from individuals. Thanks to the updates, the education system is involved in this change process at the point of ... -
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Yenilikçi Düşünme Bağlamında Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The understanding prevailing in the age we live in changes and shapes the skills and attitudes expected from individuals. Thanks to the updates, the education system is involved in this change process at the point of ... -
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ORAN KAVRAMINA YÖNELİK ÖĞRENCİ DÜŞÜNME MODELLERİ OLUŞTURMA SÜREÇLERİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)This qualitative case study aims to examine how prospective middle school mathematics teachers participating in a research-based student-centered pre-service training program (a) develop models of student thinking regarding ... -
Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Sayı Duyusu Stratejilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The aim of this study is to examine the number sense-based strategies used by pre-service secondary school mathematics teachers while solving the problems. Designed as a case study, one of the qualitative research methods, ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinin Algoritmik Düşünme Araçlarından Akış Şemalarıyla Problem Çözme Aşamalarına Yönelik Algıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Algorithms and algorithmic thinking processes are very important in the application of 21st century skills in problem solving, reasoning and analytical thinking. Thus, in order to examine the effect of algorithmic thinking ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinin Kuantum Fiziğine Giriş Konularında Kavramsal Anlama Güçlüklerinin Belirlenmesi ve Giderilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In the study, it was aimed to investigate the reasons for the difficulties experienced by secondary education students in quantum physics introductory subjects, and to examine the effects of Predict-Observe-Explain (POE), ... -
Ortaöğretime Geçiş Sınavı Matematik Sorularının Süreç Standartlarına Göre Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-03-23)The aim of the study is to evaluate the central exam mathematics questions applied within the scope of the High School Transition System in order to determine the secondary schools where the students will be get placed, ... -
Öğretmen Adaylarının Gerçel Sayıların Cebirsel Özelliklerini Oluşturma Süreçleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-01-10)Numbers and number systems have an important role in mathematics teaching processes as they are at the foundation of mathematics. One of these number systems, the real number system, is considered to be the origin of modern ... -
Türkiye’de Matematik Eğitimi Araştırmalarındaki Matematiksel Model Oluşturma Etkinliklerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)A designed teaching approach should be able to increase the students' motivation, direct them to higher-level thinking, establish interdisciplinary connections, enable them to transfer the knowledge they learn at school ...