Alt Tür "learning object" Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü için listeleme
Toplam kayıt 20, listelenen: 1-20
-
Analitik Kimya Laboratuvarında Deneyimsel Öğrenmenin Bilişötesi Farkındalık Üzerine Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-01)In this study, it was aimed to determine the effect of analytical chemistry laboratory applications based on experiential learning on students' metacognitive awareness. Learning occurs as a result of experiences and ... -
Çevre Dostu Fetemm Etkinliklerinin Fene Yönelik İlgiye Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-06)In this study, environmental STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) activities were examined on factors and environmental awareness affecting students' interest in science, their interest in STEM areas. For this ... -
Ekolojik Okuryazarlık, Geri Dönüşüm Davranışı ve Ekolojik Ayak İzi Farkındalığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-07-19)This study was conducted to determine the ecological literacy, recycling behavior and ecological footprint awareness of high school students and to statistically examine the relationship between these variables. Since a ... -
Fen öğretiminde artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojilerinin ışık mikroskobu kullanımına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to determine the effects of applications developed with augmented and virtual reality technologies in the e-learning process, which are the subjects that require practice in the science course, and ... -
Hibrit Fen Eğitiminde Argümantasyon Uygulamalarının Öğrencilerin Eleştirel Düşünme, Başarı ve Tutumlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to examine the effects of argumentation practices in hybrid science teaching on 7th grade students' success in science course, their attitudes towards science course, their argumentative attitudes, ... -
Organik Kimya Laboratuvar Uygulamalarında TGA (Tahmin – Gözle- Açıkla) Destekli Etkinliklerin Çeşitli Değişkenler Üzerine Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The purpose of this study is to investigate the effects of self-sufficiency, anxiety levels and achievements in chemistry in the organic chemistry laboratories. The study group comprised 29 pre-service chemistry teachers ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinin Kuantum Fiziğine Giriş Konularında Kavramsal Anlama Güçlüklerinin Belirlenmesi ve Giderilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In the study, it was aimed to investigate the reasons for the difficulties experienced by secondary education students in quantum physics introductory subjects, and to examine the effects of Predict-Observe-Explain (POE), ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinin Kuvvet ve Hareket Konusuna Yönelik Grafik Kullanma Becerilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Abstract The aim of this study is to examine 11th-graders’ skills of reading and interpreting graphics about force and motion, and to determine problems, if there are any, concerning these skills. Conducted in the survey ... -
Öğretmen Adaylarının Küresel Isınmaya Yönelik Bilinçleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Global warming is a significant problem in the present-day. As a way of preventing this problem, teachers and teacher candidates, who will educate future generations, have to be aware of global warming. Therefore, global ... -
Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimiyle İlgili Özyeterlik Farkındalık ve Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04)The main purpose of education methods is raising cognitive awareness of students that can move up with times and can make contributions to the development of countries. In the process of teaching and learning it is the ... -
Öğretmenlerin Sıfır Atık Projesine Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Betimsel Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to have information about how much the teachers know about the Zero Waste Project, their thoughts on this issue, and how much of the activities and applications that can be carried out within the ... -
Sekizinci Sınıf Matematik Dersi Ebob- Ekok Konusunun Yaratıcı Drama ile Öğretiminin Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)With this study, it is aimed to investigate the effects of the creative drama method implemented in the teaching of the highest common factor (HCF) and the least common multiple (LCM) subjects in the Mathematics class for ... -
Sınıf Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının “Güvenli Laboratuvar Kullanımını” Gerçekleştirme Amaçlarının Planlanmış Davranış Teorisiyle Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this research is to determine the behavioral goals of safe laboratory use of primary school teachers and pre-service teachers through Planned Behavior Theory. The data collection process was carried out with ... -
TGA Yöntemine Dayalı İşbirlikli Grup Çalışmalarındaki Söylemsel Yapıların İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-08)In this study, data was collected through video and audio recordings during collaborative group work sessions based on the Predict-Observe-Explain (POE) method in fifth-grade Science classes. The aim was to examine the ... -
TIMSS’te Öğrencilerin Fen Yeterlik Seviyelerinin ve Sosyoekonomik Durumlarının Bazı Değişkenler Bağlamında İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) conducts the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) to 4th and 8th-grade students every four years. The aim of TIMSS ... -
Türkiye, Finlandiya ve Kanada’da Matematik Ders Kitaplarındaki Bazı Ortak Konuların Göstergebilimsel Analiz
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)In recent years, the trend towards visuality and visual arguments in mathematics education and training has remarkably increased. Visual materials find a significant buyer in the teaching and learning of abstract concepts ... -
Türkiye, Kanada ve Singapur Matematik Öğretim Programlarının Geometri ve Ölçme Öğrenme Alanının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-08)The aim of this study is to determine the geometry and measurement learning domains at the secondary school level in Mathematics Curriculum (MAC) of Turkey, Canada and Singapore to reveal similarities and differences. ... -
Türkiye’de Matematik Eğitimi Araştırmalarındaki Matematiksel Model Oluşturma Etkinliklerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)A designed teaching approach should be able to increase the students' motivation, direct them to higher-level thinking, establish interdisciplinary connections, enable them to transfer the knowledge they learn at school ... -
Türkiye’de Yayınlanan Ortaokul Matematik Eğitimindeki Kavram Yanılgıları Çalışmalarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)In this study; it was aimed to analyse the studies, conducted between the years of 2009 and 2019 on the misconceptions at the level of secondary school, through carrying out descriptive content analysis. With a view to ... -
“Üstbiliş Stratejilerinin Kullanıldığı Dijital Oyun Tasarımının Matematik Başarısına Etkisi”
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-07-10)The aim of this study is to examine the effect of digital game design process with metacognitive strategies on academic success in mathematics course, the level of metacognition awareness and its relationship with game ...