Konu "Akademik başarı" için Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
-
5E Modeli Destekli Etkileşimli Defterin Öğrencilerin Karışımlar Konusundaki Başarısına, Motivasyon ve Tutuma Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to examine the effect of the Interactive Notebook applications based on the 5E learning on the high school students in the understanding of "Mixtures", their academic achievement, motivation for ... -
Argümantasyon ve Otantik Öğrenme Tabanlı Stem Uygulamalarının 21. Yüzyıl Becerilerine ve Akademik Başarıya Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this research, the effects of argumentation and authentic learning-based STEM activities on students’ 21st century skills and academic achievement were examined. Teacher training was carried out with two science ... -
Fen Bilimleri Dersi Eğitiminin Oyunlaştırılmış E-Öğrenme Ortamlarıyla Desteklenmesinin Motivasyon ve Başarıya Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-02)In today's world, technology is developing constantly and knowledge increases exponentially. Thus, it is vital to follow these developments closely to be successful in science education. New approach in science education ... -
Fen Bilimleri Dersinde Aktif Öğrenmeye Dayalı Etkinliklerle Yapılan Ters-Yüz Sınıf Modelinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, the purpose was to determine the effect of the flipped classroom (FC) model accompanied by active learning activities within the scope of the lesson unit of “Matter and Heat” on the academic achievement, ... -
Gerçekçi Matematik Eğitiminin Çarpanlar ve Katlar Konusundaki Öğrenci Başarısına ve Matematiğe Karşı Tutumuna Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The purpose of this thesis is to investigate the effect of realistic mathematics education on student achievement in factors and multiples and attitudes towards mathematics. For this purpose, two 6th grade classes that ... -
Sekizinci Sınıf Matematik Dersi Ebob- Ekok Konusunun Yaratıcı Drama ile Öğretiminin Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)With this study, it is aimed to investigate the effects of the creative drama method implemented in the teaching of the highest common factor (HCF) and the least common multiple (LCM) subjects in the Mathematics class for ... -
Üstün Zekâlı Öğrencilerin Fen Bilimlerini Öğrenmedeki Beklenmedik Düşük Başarılarının Nedenlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07-25)The aim of the research is to identify gifted students at the middle school level who exhibit underachievement in science learning, determine the factors that lead them to underachievement in science learning, and provide ...