dc.contributor.advisor | Güray, Cenk | |
dc.contributor.author | Atalay, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T08:27:48Z | |
dc.date.issued | 2023-02-21 | |
dc.date.submitted | 2022-12-28 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29441 | |
dc.description.abstract | Music manuscripts written by Ali Ufkî Bey contain important information and clues about XVIIth century music. It is possible to analyze these pieces of information and clues, and make some inferences through detailed makam examination. The manuscript numbered Turc 292 registered in the National Library of France was chosen as the focus of this approach. From this manuscript, 20 vocal works within the Uşşâk-Hüseynî makam group, whose makams were specified by Ali Ufkî Bey, selected and the related makam/melody structures were analyzed. This analysis revealed modal/melody structures in some works. Examples of Hungarian Folk Music similar to these modal, melodic structures are also presented in this study. In addition, suggestions derived from detailed makam/melody analysis are presented regarding Ali Ufkî Bey's rationale in naming those makams. Finally, attention is drawn to the importance of being aware of the music of the neighboring geoculture while examining the works of the relevant period. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Ali ufkî bey | |
dc.subject | Makam | |
dc.subject | Ezgi | |
dc.subject | Turc 292 | |
dc.subject | Uşşâk-Hüseynî makam grubu | |
dc.subject | Modal | |
dc.subject | Macar halk müziği | |
dc.subject.lcsh | İndeksler (Genel) | tr_TR |
dc.title | Turc 292 Yazmasında Yer Alan ve Ali Ufkî Bey Tarafından Makamları Belirtilmiş Uşşâk- Hüseynî Ailesine Ait Sözlü Eserlerin Makam ve Mod Yapılarının İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Ali Ufkî Bey’in yazmış olduğu müzik ile ilgili yazmalar XVII. yüzyıl müziğine ait önemli bilgiler ve ipuçları içermektedir. Ayrıntılı makam/ezgi incelemeleriyle bu bilgi ve ipuçlarına ulaşmak ve bazı çıkarımlarda bulunmak mümkündür. Bu düşünceden hareketle çalışma alanı olarak Fransa Milli Kütüphanesi’nde kayıtlı Turc 292 numaralı yazma seçilmiştir. İlgili yazmadan, makamları Ali Ufkî Bey tarafından belirtilmiş Uşşâk-Hüseynî makam grubuna ait 20 sözlü eser seçilmiş ve bunların makam/ezgi incelemesi yapılmıştır. İncelemeler sonucunda bazı eserlerde modal ezgi yapılarına rastlanmıştır. Bu modal ezgi yapılarına benzeyen Macar Halk Müziklerinden örnekler sunulmuştur. Ayrıca ayrıntılı makam/ezgi incelemeleri sayesinde Ali Ufkî Bey’in makam isimlendirmesinde nasıl bir mantık yürütmüş olabileceği hakkında fikirler sunulmuştur. Son olarak, ilgili döneme ait eserlerin incelenmesinde diğer komşu coğrafyaların müzikleri hakkında da bilgi sahibi olunmasının önemine dikkat çekilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Müzikoloji | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-03-06T08:27:48Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | musical score | tr_TR |