Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu by Subtype "project"
Now showing items 1-6 of 6
-
Ergenlerde Siber Zorbalıkla Mücadeleye Yönelik Geliştirilen Mobil Tabanlı Kendine Yardım Uygulamasının Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-12-24)The purpose of the present study was to develop a self-help mobile application to enhance adolescents' cyberbullying awareness levels and their prevention and intervention skills in fighting cyberbullying and to compare ... -
Matematik Başarısını Etkileyen Duyuşsal Özelliklerin Yem ve Mars Yöntemleri ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The aim of the study is to examine the affective characteristics that affect mathematics achievement with Structural Equation Modeling and MARS data mining methods. Structural Equation Modeling is a model that requires ... -
Ortaöğretime Geçiş Sınavlarında Ölçme Değişmezliği ve Dmf’nin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The aim of this study is to examine the measurement invariance and changing item function of the verbal part Turkish subtest of secondary education transition exams in terms of gender and school type variables, respectively. ... -
Regresyon Ağaçlarıyla Süreç ve Sonuç Verilerinin Karmaşık Problem Çözme Becerisini Yordama Düzeylerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024) -
Sözel Olmayan Kapsamlı Zeka Testinin İkinci Versiyonunun Türk ve Arap Kültürüne Uyarlanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04)The aim of this research is to perform validity and reliability studies for the adaptation of the second version of Comprehensive Test of Nonverbal Intelligence - CTONI-2 developed by Pearson, Donald, and Wierdeholt (2009) ... -
Türkiye, Sıngapur, Kanada ve Estonya’da Pısa 2018 Başarılarını Etkileyen Değişkenlerin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The motive of this research is to determine the school and student level variables which considerably prefigure the mathematics-reading-science success rates of the students in Turkey, Singapore, Estonia and Canada, who ...