Erişim Hakları "CC0 1.0 Universal" Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to investigate the problems of the problems confronted in English language teaching at secondary school instituons in Çankırı. The students and English teachers from secondary schools that have ... -
Differential Item Functioning Analysis Of Chile, Costa Rica, And Mexico’s Pisa 2015 Science Items
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)The purpose of this research study is to identify items with culture-related and/or gender-related differential item functioning (DIF), and examine the level of DIF manifested among a set of binary-scored science items ... -
Differential Item Functioning Analysis Of Pısa 2015 Reading Items: Singapore, Australia And USA
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)The purpose of this study is to determine whether there is DIF in the PISA 2015 reading section items from Singapore, Australia and the United States by employing the Mantel-Haenszel and the Logistic Regression methods. ... -
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bilişim Ağı’nda Bulunan Biyoloji Dersi Elektronik İçeriklerinin Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Besides the hardware and software components of the FATİH Project, one of the most important components is the EBA platform where e-content is published. In this platform, there are e-contents for the educational programs. ... -
Parametrik ve Parametrik Olmayan Madde Tepki Modellerinin Kestirim Hatalarının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The purpose of this study is to compare parametric and nonparametric item response theory models under different ability distributions, difficulty distributions, item numbers, and sample sizes. MML, MAP, DC, EH, and NBE ... -
Tımss’de Değişen Madde Fonksiyonu Gösteren Maddelerin Madde Özellikleri Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, it was aimed to whether relationship between the item difficulties with Differential Item Functioning (DIF) according to gender in the TIMSS 2015 mathematics test and DIF coefficients of these items or not. ...