Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürlen, Eda
dc.contributor.authorÖzden, Ogün
dc.date.accessioned2022-07-29T07:31:40Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-21
dc.identifier.citationÖzden, O. (2022), 10. Sınıf felsefe dersinde zenginleştirilmiş öğretim programının öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26599
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the effect of the enriched curriculum on the subject of Philosophy of Knowledge in the 10th grade Philosophy Course on the cognitive skills of the students. The research was carried out by the researcher in eight weeks in the MEB 2021-2022 academic year. In the research, mixed-method research was used to determine what needs to be done to improve the program by making a critical evaluation of the current philosophy program. The research, philosophy teaching program to be developed for secondary school 10th-grade students, was implemented in Hayme Ana Anatolian Girls' Technical and Vocational High School in the Central district of Kütahya province in the 2021-2022 academic year. The research was completed with a total of 14 lessons for eight weeks, one day a week, 40 minutes for one lesson, and two consecutive lessons on the same day. Experimental and control groups consist of 54 students in total. The enriched philosophy curriculum developed for the Philosophy of Information, an achievement test consisting of open-ended evaluation questions, and a semi-structured observation form were used as data collection tools in the research. The stated program and test tools were prepared, arranged, and developed in line with the purposes of the research by taking the opinions of eight experts, three from the philosophies, three from the measurement and evaluation department, and two from the education programs and teaching department. The answers given to the achievement test in the research were themed and coded through the MAXQDA program. The analysis of qualitative data was carried out by two people. The analysis of the quantitative data was carried out using the scoring key. Independent groups t-test was used to determine the significant difference between groups. Inter-rater reliability was made with the Fleiss Kappa test and a value of 0.72 was determined. After the analysis, it was observed that the students achieved a success rate of 32% on Plato, 48% on the Sophists, 24% on the Septics, 30% on Descartes, and 52% on Hegel.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilgi felsefesitr_TR
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectZenginleştirilmiş öğretim programıtr_TR
dc.subjectÜst düzey düşünmetr_TR
dc.subjectBilişsel becerilertr_TR
dc.subject.lcshFelsefe (Genel)tr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.title10. Sınıf Felsefe Dersinde Zenginleştirilmiş Öğretim Programının Öğrencilerin Üst Düzey Düşünme Becerilerine Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of The Enrıched Educatıonal Program In The 10th Grade Phılosophy Lesson On The Students' Hıgh-Order Thınkıng Skıllstr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, 10. sınıf Felsefe Dersi Bilgi Felsefesine ünitesine yönelik zenginleştirilmiş öğretim programının öğrencilerin bilişsel becerilerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırma, MEB 2021-2022 eğitim öğretim yılında, sekiz haftalık bir süre içerisinde araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, mevcut felsefe programının eleştirel bir değerlendirilmesi yapılarak programın iyileştirilmesi için yapılması gerekenlerin belirlenmesi amacıyla karma yöntem araştırması kullanılmıştır. Araştırma, ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerine yönelik geliştirilecek felsefe öğretim programı, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kütahya ili Merkez ilçesindeki Hayme Ana Anadolu Kız Teknik ve Meslek lisesinde uygulanmıştır. Araştırma haftada bir gün, bir ders saati 40 dakika ve aynı gün içinde art arda gerçekleştirilen iki ders ile toplamda sekiz hafta 14 ders ile tamamlanmıştır. Deney ve kontrol grupları toplamda 54 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bilgi Felsefesine yönelik geliştirilen zenginleştirilmiş felsefe öğretim programı, açık uçlu değerlendirme sorularından oluşan başarı testi, yarı yapılandırılmış gözlem formu kullanılmıştır. İfade edilen program ve test araçları araştırmanın amaçları doğrultusunda üç felsefe, üç ölçme ve değerlendirme ve iki eğitim programları ve öğretim bölümünden olmak üzere toplamda sekiz uzmandan görüş alınarak hazırlanmış, düzenlenmiş ve geliştirilmiştir. Araştırmada başarı testine verilen cevaplar MAXQDA programında aracılığıyla temalanmış ve kodlanmıştır. Nitel verilerin analizi iki kişi tarafından gerçekleşmiştir. Nicel verilerin analizi puanlama anahtarı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Gruplar arasındaki anlamlı farklılığı saptamak için bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Puanlayıcılar arası güvenilirlik Fleiss Kappa testi ile yapılmış ve 0,72 değeri tespit edilmiştir. Analiz sonrası öğrencilerin Platon konusunda %32, Sofistler %48, Septikler %24, Descartes %30 ve Hegel %52 başarı yüzdesi elde ettikleri genel olarak incelendiğinde ise bu başlık doğrultusunda %37 başarı gösterdikleri gözlemlemiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:31:40Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster