dc.contributor.advisor | Korkmaz, Hünkar | |
dc.contributor.author | Karaca, Elif Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2022-03-01T07:40:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-01-18 | |
dc.identifier.citation | Karaca, E. E. (2022). Posner’ın program türlerine göre ortaokul İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüş ve deneyimleri (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25940 | |
dc.description.abstract | This study was conducted to investigate the middle school English language teaching curriculum based on English teachers’ views and experiences according to five concurrent curricula defined by Posner. Employing phenomenological research design, the study was conducted with 9 middle school English teachers in 2020-2021 academic year in Kırşehir. The study group was determined by criterion sampling method and the data obtained through the semi-structured interview form were analyzed by descriptive analysis. As a result of data analysis, 6 major themes were determined. The findings indicated that few teachers did not examine the curriculum while others did once, they had both positive and negative views about the official curriculum; English teachers did not apply the curriculum exactly in terms of language skills, teaching-learning and assessment process, they used the mother tongue more intensively and experienced difficulties in terms of lesson hours, lack of materials and the low level of students’ readiness; there are dimensions neglected in respect to null curriculum, speaking and writing skills were not practiced and measured, authentic materials and alternative assessment tools were not used; teachers gave both positive and negative messages, but also faced obstacles to the delivery of hidden curriculum messages; teachers included limited extra-curriculum activities; there were both positive and negative views about the applicability of the official curriculum during distance education and this process caused differences. It is expected that the results obtained in the light of these findings will contribute to the improvement of the curriculum and making them more applicable. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Ortaokul İngilizce dersi öğretim programı | tr_TR |
dc.subject | İngilizce öğretmenleri | tr_TR |
dc.subject | Posner’ın beş program türü | tr_TR |
dc.subject | Fenomenoloji | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Posner’ın Program Türlerine Göre Ortaokul İngilizce Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüş Ve Deneyimleri | tr_TR |
dc.title.alternative | Teachers’ Vıews And Experıences On Mıddle School Englısh Language Teachıng Currıculum Accordıng To Posner’s Currıculum Types | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma, Posner’ın beş program türüne göre İngilizce öğretmenlerinin görüş ve deneyimleri odağında ortaokul İngilizce dersi öğretim programının incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni ile yürütülen araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Kırşehir ili Merkez ilçesindeki devlet okullarında görev yapan ve ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen toplam 9 ortaokul İngilizce öğretmeninin gönüllü katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanan veriler, betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Veri analizi sonucunda “Resmi Program”, “Uygulanan Program”, “İhmal Edilen Program”, “Örtük Program”, “Ekstra Program” ve “Uzaktan Eğitim Süreci” olmak üzere toplam 6 tema belirlenmiştir. Bulgularda, resmi program boyutunda öğretmenlerin bir kısmının öğretim programını incelemediği, diğerlerinin ise bir defa incelediği, programa ilişkin hem olumlu hem olumsuz görüşlerin olduğu; uygulanan program boyutunda dil becerileri, öğretme-öğrenme ve ölçme-değerlendirme süreci bakımından resmi program ile uygulanan program arasında uyuşmazlık olduğu, iletişimde ana dilin daha yoğun kullanıldığı, ders saati, materyal yetersizliği ve öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin düşük olması bakımından zorluklar deneyimlendiği; ihmal edilen program boyutunda öğretmenlerin resmi programa dahil edilmeyen beklentilerinin olduğu, konuşma ve yazma becerilerinin uygulanmadığı, öğretme-öğrenme sürecinde otantik materyal kullanılmadığı, ölçme-değerlendirme sürecinde konuşma ve dinleme becerilerinin ölçülmediği ve alternatif ölçme araçlarının kullanılmadığı; örtük program boyutunda olumlu ve olumsuz mesajlar verildiği ancak örtük program mesajlarının verilmesine yönelik engellerle karşılaşıldığı; ekstra program boyutunda programı desteklemeye yönelik sınırlı düzeyde etkinliklere yer verildiği; uzaktan eğitim sürecinde ise resmi programın uygulanabilirliğine ilişkin hem olumlu hem olumsuz görüşlerin olduğu ve sürecin farklılıklar meydana getirdiği tespit edilmiştir. Bu bulgular ışığında elde edilen sonuçların, öğretim programlarının iyileştirilmesi ve daha uygulanabilir hale getirilmesi bakımından katkı sağlaması beklenmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-06-02T07:40:05Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |