dc.contributor.advisor | Seçken, Nilgün | |
dc.contributor.author | Timurcan Erdal, Nazlı Gizem | |
dc.date.accessioned | 2022-03-01T07:39:04Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-01-10 | |
dc.identifier.citation | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı,
Kimya Eğitimi Programı,
TAMPON ÇÖZELTİLER KONUSUNDA ZİHİNSEL MODELLERİN BELİRLENMESİ,
Nazlı Gizem TİMURCAN ERDAL,
Yüksek Lisans Tezi,
Ankara, 2022 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25938 | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine the mental models of chemistry teacher candidates about buffer solutions. The sample group consists of 35 chemistry teacher candidates attending the Faculty of Education Chemistry Teaching Program. All participants saw the topic of buffer solutions in Analytical Chemistry I and II courses. Data were collected with a scale containing 10 open-ended questions. In the questions, the concept of buffer solutions, equilibrium in buffer solutions, reaction mechanism in buffer solutions, and the purpose of use of buffer solutions are discussed. The data were analyzed by the researcher with a hybrid method, using descriptive content analysis and matrixing according to themes. It has been determined that chemistry teacher candidates have conceptual understandings of buffer solutions and that their mental models are not scientific. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Zihinsel model | tr_TR |
dc.subject | Kimya öğretmen adayları | tr_TR |
dc.subject | Tampon çözeltiler | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Tampon Çözeltiler Konusunda Zihinsel Modellerin Belirlenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı kimya öğretmen adaylarının tampon çözeltiler konusundaki zihinsel modellerinin belirlenmesidir. Örneklem grubu Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Programına devam eden 35 kimya öğretmen adayından oluşmaktadır. Tüm katılımcılar Analitik Kimya I ve II derslerinde tampon çözeltiler konusunu görmüşlerdir. Veriler, açık uçlu 10 tane soru içeren bir ölçme aracı ile toplanmıştır. Sorularda tampon çözelti kavramı, tampon çözeltilerde denge, tampon çözeltilerde tepkime mekanizması ve tampon çözeltilerin kullanım amacına yer verilmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından betimsel içerik analizi ve temalara göre matrisleme yapılarak, hibrit bir yöntemle analiz edilmiştir. Kimya öğretmen adaylarının tampon çözeltilerle ilgili kavramsal düzeyde anlamalara sahip oldukları ve zihinsel modellerinin bilimsel olmadığı tespit edilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Kimya Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |