dc.contributor.advisor | Bayka, Ayşe Oya | |
dc.contributor.author | Durmak, Sedef | |
dc.date.accessioned | 2021-09-17T10:49:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25352 | |
dc.description.abstract | New techniques for all instruments were generated during the 20th century and these techniques are used by composers for experimental purposes. Piano repertoire has become one of the most attraction area of these works and significant innovations are applied to piano techniques.
This study generally focuses on the new musical pieces which includes new piano techniques and examples of these works. In addition to that, notation of these works also mentioned in this study. At first, chronologic information of these innovative approaches will be explained. Then, studies of innovator composers like Henry Cowell, John Cage and George Crumb will be explained.
This thesis is aims to be a guide to performers who want to work at this area. And also, aim of this thesis is to help to fund of opus knowledge about these new techniques and repertoire.
20th century techniques do not have strict rule of thumbs and notations, thus performers have difficulties at this area. Each composer use different notations and this cause contradictions, that is why performers should have knowledge about these works. There are not too many reference documents which contains these works, historical progress, opus examples and notations. So, this thesis aims to be a guide document for this area. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Modern | tr_TR |
dc.subject | Piyano | tr_TR |
dc.subject | Teknikler | tr_TR |
dc.subject | Cowell | tr_TR |
dc.subject | Cage | tr_TR |
dc.subject | Crumb | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Müzik | tr_TR |
dc.title | Modern Müzikte Genişletilmiş Piyano Teknikleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | 20. yüzyıl boyunca, müzik alanında bütün enstrümanlarda yeni teknikler ortaya çıkmıştır ve besteciler, bu teknikleri kullanarak deneysel çalışmalar ortaya koymuşlardır. Piyano repertuvarı, bu çalışmaların ilgi odağı haline gelmiş ve piyano teknikleri ciddi yeniliklerle ele alınmıştır.
Bu çalışma, bu yüzyılda, modern müzik alanında yazılan bazı eserlerden örneklerle ortaya çıkan başlıca yeni teknikleri ele almakta; notasyona dair gösterimlerle bu eserlerden bahsetmektedir. Bu yenilikçi piyano yaklaşımının oluşumuna dair tarihsel sürece değindikten sonra, teknikler tanıtılmaktadır. Henry Cowell, John Cage ve George Crumb gibi bestecilerin getirdiği yenilikler ve müziğe katkıları özel olarak ele alınmıştır.
Özellikle, ülkemizde bu konuda yeterli kaynak bulunmadığından; bu tez bu alanda çalışacak icracılara rehber olmak amacını gütmektedir. Bu alanda yazılan eserlerde kullanılan tekniklere dair bir bilgi birikimi oluşmasını ve bu alanda yazılmış repertuvarı incelemeyi hedeflemektedir.
20. yüzyıl teknikleri, yorumlamada güçlük çekilen bir alandır ve bu alanda, belirli bir notasyon sistemi yoktur. Bestecilerin notasyonları arasında farklılıklar yer almaktadır. Yine de bu müziği icra ederken, belirli gösterimlere dair bilgi sahibi olmak gerekir. Bu alanda, yeterli kaynak bulunmamasından dolayı; bu çalışma, tarihsel gelişim, temsilciler, eser örnekleri ve notasyona dair genel bilgilerden oluşturulmuş bir kılavuz olarak görülmelidir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Piyano | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-09-17T10:49:22Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |