Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKeklik, İbrahim
dc.contributor.advisorErgene, Tuncay
dc.contributor.authorAğırkan, Murat
dc.date.accessioned2021-06-18T08:25:20Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-26
dc.identifier.citationAğırkan, M. (2021). Ergenlerde sosyal ve duygusal öğrenmenin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/24918
dc.description.abstractThis study intended to examine the student and school level factors associated with social and emotional learning (SEL) skills in adolescents. The research group consisted of 3017 high school students selected by random assignment method among the 10th, 11th and 12th grade students in 42 high schools in Erzincan in 2020-2021 academic year. The data in the study were obtained by Student Demographic Information Form, School Demographic Information Form, Social and Emotional Learning Scale (SELS), School Climate Questionnaire (SCQ)-High School Form, Adolescent-Parent Relationships Scale (APRS), and the HLM 6.0 package program was used to analyze the data. According to the results; at the student level those with academic achievement, parental relations, scientific activity and sportive activity participation, and low absenteeism had higher SEL scores. At the school level; students in schools where teacher-student relationships were more positive, where there was a school counselor and where there were fewer discipline cases, SEL scores were higher. In schools where the relationships between students were more positive and the number of students per teacher was lower, those with higher academic achievement had higher SEL scores. In schools where music class was used more actively, those who have positive relationships with their parents had higher SEL scores. In schools where the number of student clubs was higher, those who participated in community service and artistic activities had higher SEL scores. In schools with higher parental participation and fewer discipline cases, those with low absenteeism had higher SEL scores.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectsosyal ve duygusal öğrenmetr_TR
dc.subjectErgentr_TR
dc.subjectLisetr_TR
dc.subjectHiyerarşik lineer modellemetr_TR
dc.subject.lcshPsikolojitr_TR
dc.titleErgenlerde Sosyal ve Duygusal Öğrenmenin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestıgatıon Of Socıal And Emotıonal Learnıng Among Adolescents
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, ergenlerde sosyal ve duygusal öğrenme (SDÖ) becerileri ile ilişkili olan öğrenci ve okul düzeyindeki faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, iki ya da daha fazla sayıdaki değişken arasındaki değişimin varlığını belirlemeyi amaçladığından yordamaya yönelik korelasyonel bir çalışmadır. Araştırma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Erzincan ili genelinde yer alan 42 ortaöğretim kurumunda öğrenim gören 10, 11 ve 12. sınıf öğrencileri arasından seçkisiz atama yöntemiyle belirlenen 3017 lise öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veriler Öğrenci Bilgi Formu, Okul Bilgi Formu, Ergenlerde Sosyal ve Duygusal Öğrenme Ölçeği, Okul İklimi Ölçeği-Lise Formu ve Ergen-Ebeveyn İlişkileri Ölçeği ile elde edilmiş, verilerin analizinde HLM 6.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; okulların SDÖ puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan önemli bir farklılık bulunmaktadır. Öğrenci düzeyinde; ebeveyn ilişkileri olumlu; akademik başarısı, bilimsel etkinlik ve sportif etkinlik katılım durumu yüksek; devamsızlık durumu düşük olanların SDÖ puanları daha yüksektir. Okul düzeyinde; öğretmen-öğrenci ilişkilerinin olumlu olduğu, disiplin oranının düşük ve rehber öğretmenin olduğu okullardaki öğrencilerin SDÖ puanları daha yüksektir. Öğrenciler arasındaki ilişkilerin olumlu olduğu ve öğretmen başına düşen öğrenci sayısının az olduğu okullarda akademik başarısı yüksek olanların SDÖ puanları daha yüksektir. Müzik sınıfının aktif kullanıldığı okullarda ebeveynleriyle ilişkileri olumlu olanların SDÖ puanları daha yüksektir. Öğrenci kulübü sayısının fazla olduğu okullarda toplum hizmeti çalışmalarına ve sanatsal etkinliklere katılanların SDÖ puanları daha yüksektir. Veli katılımının fazla olduğu ve disiplin oranlarının düşük olduğu okullarda devamsızlık durumu az olanların SDÖ puanları daha yüksektir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-06-18T08:25:20Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster