Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTerviel, Candantr_TR
dc.contributor.authorRadgohar, Aynaztr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T07:09:50Z
dc.date.available2015-10-15T07:09:50Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2362
dc.description.abstractCalligraphy and poetry have been one of the main interests of human beings throughout history. In the history of ceramics, writing was effectively utilized for documentation. This was particularly useful in the trades of Assyrian colonies in Anatolia. However, cuneiform and hieroglyphic on clay tablets were used for various purposes. Nowadays, there are artists who use cuneiform and hieroglyphic as a means of artistic expression.Since its emergence, writing in art has been used with different styles. In arts, however, it has been adopted for rather aesthetic purposes than semantic functions. The 'Hich' corpus of Parviz Tanavoli has been of valuable aid in the completion of this work.This study investigates calligraphy on ceramic surfaces and the reciprocal effects of poetry and ceramics. Authentic ceramic forms, tiles, surfaces prepared through different techniques and pure plastic with writing orientation is the focus of this study.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.subjectCeramicstr_TR
dc.titleSeramik Yüzeylerde Yazı ve Farsça Karakterler İle Artistik Arayışlartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/1973tr_TR
dc.contributor.departmentoldSeramiktr_TR
dc.description.ozetTarih boyunca güzel yazı yazma ve şiir, insanın başlıca ilgi alanlarından olmuştur. Seramik sanatı ve tarihi içinde de yazı özellikle Anadolu’da Asur Ticaret Kolonileri çağında etkin bir biçimde kullanılmış. Belgeleme niteliği ile seramik yüzeylerde görülmüştür. Yazının çivi ve hiyeroglif olarak kil tabletlerde kullanımının amaç ve gereklilikleri farklı olsa da, artistik açıdan çivi yazısı ve hiyeroglifi sanatsal amaçlarla günümüzde eserlerinde kullanan sanatçılar görülmektedir. Yazı bulunuşundan günümüze kadar sanat alanında farklı şekillerde kullanılmıştır. Yazı taşıdığı anlamdan ziyade özellikle sanatın farklı dallarında estetik bir öğe olarak yer almıştır. Bu çalışmaya heykeltraş Parviz Tanavoli’nin ‘Hiç’ adlı seri çalışmaları ışık tutmuştur.Yazının sanat anlamında seramik yüzeylerde kullanılması ile ilgili bu çalışmada; seramik ve şiir birbirini destekler şekilde uygulanmaya çalışılmıştır. Özgün seramik formlar, karolar ve farklı seramik tekniklerin araştırılması ile hazırlanatr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster