Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTek, Şinasi
dc.contributor.authorİçden, Mehmet Kemal
dc.date.accessioned2020-08-28T06:45:01Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-24
dc.identifier.citationİçden, Mehmet Kemal.. (2020) Heykelde Antropomorfik Nesneler ve Biçim Araştırmaları. (Sanatta Yeterlik Sanat Çalışması Raporu). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22600
dc.description.abstractIn the artwork report entitled “Anthropomorphic Objects And Form Research in Sculpture”, research has been carried out through applications within the art of sculpture by establishing a human-object relationship in the context of everyday objects. As the basis of this research, the historical roots of the concept of Anthropomorphism are used. Within the framework of studies based on human-based formalism, a number of concepts were used (uncanniness, precariousness, hybridization, etc.), and sub-readings such as zoomorphism, biomorphism, metamorphism supporting the subject of anthropomorphism were also used. In this study, in the first chapter, the concept of anthropomorphism is focused on and the concept is based on the general definitions and also the explanation of the sub-concepts (hybrid, zoomorphic, biomorphic, etc.) with a phenomenological approach is carried out. A number of explanations are given about how any image should be handled and considered in an anthropomorphic context. In addition, many artists who worked on the subject were examined in detail. In the second part, the artists who produce designs and projects with their respected contemporary works are given and the concept of Anthropomorphism in the 19th, 20th and 21st centuries is detailed by following a chronological order in terms of art history. At the same time, the interaction of the concept with body art has been examined in detail. In the third part, the situation of the works produced on the sculpture area of artists interested in anthropomorphism, which has served as a bridge between the past and the present, has been tried to be explained with the connections of my own process with both three-dimensional and intellectual and surreal situations.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectAntropomorfizmtr_TR
dc.subjectİnsan Biçimselliktr_TR
dc.subjectBiçimtr_TR
dc.subjectNesnetr_TR
dc.subjectMeleztr_TR
dc.subjectMutasyontr_TR
dc.subject.lcshHeykeltr_TR
dc.titleHeykelde Antropomorfik Nesneler ve Biçim Araştırmalarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozet“Heykelde Antropomorfik Nesneler ve Biçim Araştırmaları” isimli sanat çalışması raporunda gündelik nesneler bağlamında insan- nesne ilişkiselliği kurularak heykel sanatı içerisinde uygulamalar üzerinden araştırmalar yapılmıştır. Bu araştırmaların dayanağı olarak Antropomorfizm kavramının tarihsel kökeninlerinden yola çıkılmıştır. İnsan temelli biçimsellik üzerinden oluşturulan çalışmalar çerçevesinde bir takım kavramlara başvurulmuş (tekinsizlik, güvencesizlik, hibriditasyon vb.), bu kavramlara bağlı antropomorfizm konusunu destekleyici nitelikte olan zoomorfizm, biyomorfizm, metamorfizm gibi alt okumalardan da faydalanılmıştır. Bu çalışmada birinci bölümde Antropomorfizm kavramı üzerinde yoğunlaşılmıştır. Kavrama genel tanımlamalardan yola çıkılarak, anlaşılabilirliği açısından fenomenolojik bir yaklaşımla alt kavramların (hibrit, zoomorfik, biyomorfik, vb.) açıklanması üzerinde durulmuştur. Herhangi bir imgenin Antropomorfik bağlamda nasıl ele alınıp düşünülebilmesi gerektiği ile ilgili açıklamalara yer verilmiştir. Ayrıca, konu üzerinde çalışmış olan pek çok sanatçı incelenmiştir. İkinci bölümde çağdaş sanat üzerinden yapılan çalışmalarla tasarım ve projeler üreten sanatçılara yer verilmiştir. Ayrıca sanat tarihi açısından kronolojik bir sıra takip edilerek 19, 20 ve 21. yüzyıldaki Antropomorfizm ve sanat kavramı detaylandırılmıştır. Bu arada kavramın vücut sanatı ile olan etkileşimi de incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise Antropomorfizm ile ilgilenen sanatçıların heykel alanı üzerinden üretilen yapıtların, geçmiş ile günümüz arasında bir köprü görevi üstlenen durumu kendi sürecimin bağlantılarıyla ilişkileri çok boyutlu olarak açıklanmaya çalışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentHeykeltr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2021-03-02T06:45:01Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster