dc.contributor.advisor | Turan, Salih Levent | |
dc.contributor.author | Arıkan , Kalender | |
dc.date.accessioned | 2020-06-24T10:41:37Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22375 | |
dc.description.abstract | The effect of the tenth-grade biology curriculum integrated with outdoor education (OE) on students' success and attitude towards biology compared to indoor education and the long-term retention were investigated at current study. The study consisted of experiment (N=43) participating in OE, control-II (N=35) participating in indoor education, and control-I (N=35) groups that did not participate indoor or outdoor education. Semi-experimental design was used as research method. A knowledge test, which consists of multiple-choice questions to determine the change in students 'knowledge, and an attitude scale to determine the changes in students' attitudes towards biology, and a questionnaire, were used as data collection tools. Pre-, post-, and retention tests were performed for the experiment and control-II groups, and pre-, and retention tests were performed for the control-I group. According to the post-test results of the study, knowledge (x̅=13.23) and attitude (x̅=4.08) of the experiment students were more positively affected than the control-II knowledge (x̅=9.05) and attitudes (x̅=3.75) (p<0.05). According to the retention-test result, which was applied six months after the pre-test, while the positive effect of OE on knowledge and attitudes of experiment group by the pre-test results still continued, the control-II decreased to the same level of knowledge and attitudes as the control-I. According to the results of the study, OE have more positive and retention effect on students' knowledge and attitudes towards biology than indoor teaching. In order to increase the knowledge of students from some subjects of the biology course and to positively affect their attitudes, OE should be added to the biology curriculum of secondary education and the cooperation of the Ministry of National Education and universities is necessary for an effective OE. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Biyoloji eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Ekosistem ekolojisi | tr_TR |
dc.subject | Tutum | tr_TR |
dc.subject | Açık alan eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Sınıf içi öğretim | tr_TR |
dc.subject | Çevre eğitimi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Öğretim ve çalışma | tr_TR |
dc.title | Açık Alan Etkinlikleri İle Desteklenmiş Biyoloji Öğretim Programının Öğrenci Başarı ve Tutumu Üzerine Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Effect Of Outdoor Actıvıty Integrated Bıology Currıculum On Student Achıevement And Attıtudes | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada açık alan eğitimi ile desteklenmiş ortaöğretim onuncu sınıf biyoloji öğretim programın sınıf içi eğitime göre öğrencilerin başarısı ve biyolojiye karşı tutumu üzerine etkisi ve bu etkinin kalıcılığı araştırılmıştır. Çalışma gruplarını açık alan eğitimine katılan deney (N=43), sınıf içi öğretime katılan kontrol–II (N=35) ve çalışma konusu ile ilgili hiçbir eğitime katılmayan kontrol–I (N=35) grubu oluşturmaktadır. Yarı deneysel desen araştırma metodu olarak kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin başarılarındaki değişimi belirleyebilmek için çoktan seçmeli sorulardan oluşan başarı testi, öğrencilerin biyolojiye karşı tutumlarındaki değişimi belirleyebilmek içinse tutum ölçeği ve öğrencilerin daha önceki açık alan deneyimlerini belirleyebilmek için bir anket kullanılmıştır. Deney ve kontrol–II gruplarına ön test, son test ve kalıcılık testi, kontrol–I grubuna ise ön test ve kalıcılık testi uygulanmıştır. Çalışmanın son test sonuçlarına göre açık alan eğitimine katılan deney grubu öğrencilerinin başarısı (x̅=13.23) ve tutumu (x̅=4.08) sınıf içi öğretime katılan kontrol–II grubunun başarı (x̅=9.05) ve tutumuna (x̅=3.75) göre daha olumlu etkilenmiştir (p<0.05). Ön test uygulamasından altı ay sonra uygulanan kalıcılık testi sonucuna göre deney grubunun başarı ve tutumu ön test sonucuna göre hala yüksek iken, kontrol–II grubu herhangi bir öğretime katılmayan kontrol-I grubu ile aynı başarı ve tutum düzeyine gerilemiştir. Çalışma sonuçlarına göre açık alan eğitiminin öğrencilerin başarısı ve biyolojiye karşı olan tutumlarına sınıf içi öğretime göre daha olumlu ve kalıcı bir etki yaptığı belirlenmiştir. Açık alan eğitimi ortaöğretim biyoloji öğretim programına eklenmesi ve etkili bir açık alan eğitimi uygulaması için Millî Eğitim Bakanlığı ve üniversitelerin iş birliği yapması önerilmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-06-24T10:41:37Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |