dc.contributor.advisor | Korkmaz, Hünkar | |
dc.contributor.author | Camadan, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-03-10T06:11:05Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2019-12-20 | |
dc.identifier.citation | Camadan, D. (2020). Üstbilişsel strateji eğitiminin İngilizce akademik yazma başarısına ve üstbilişsel farkındalığa etkisi. (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22262 | |
dc.description.abstract | This study investigates effects of instructional activities designed with metacognitive strategies on English academic writing achievement and metacognitive awareness of Turkish students. The study was conducted with the sophomore students (two experimental and two control groups) taking the English Academic Writing course at a state University. The data collection phase of this mixed-design study was launched at the spring semester of the 2018-2019 academic year. A ten-week metacognitive strategy training was carried out with the experimental groups. The control groups, however, were not given any instructions on metacognitive strategies. Interview forms, observation forms, Padlet application, exams on academic writing and “Metacognitive Awareness Writing Questionnaire” were used as data collection tools in the research. The scores of both the writing exams and the “Metacognitive Awareness Writing Questionnaire” given as pretests and posttests were analyzed by using the SPSS programme. The qualitative data, obtained from interview forms, observation forms and Padlet application, were evaluated by employing the content analysis method. The findings indicated that there was a statistically significant difference between writing scores of the experimental and control groups in favor of the experimental groups. The level of metacognitive awareness was also statistically higher among the experimental group students compared to those of the control groups. Furthermore, experimental group students declared, during the interviews, that they regarded both instructional activities and training under metacognitive strategies as quite helpful. The findings of the study could potentially contribute to national and international literature in the field of curriculum development and instruction in language teaching and to the knowledge base of researchers, teachers, course-book writers and policy makers working in this field. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Akademik yazma becerisi | tr_TR |
dc.subject | Üstbilişsel stratejiler | |
dc.subject | Yabancı dil öğrenimi | |
dc.subject | Üniversite öğrencileri | |
dc.subject | Yüksek öğretim | |
dc.title | Üstbilişsel Strateji Eğitiminin İngilizce Akademik Yazma Başarısına ve Üstbilişsel Farkındalığa Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | Effects Of Metacognitive Strategy Training On Academic Writing Achievement And Metacognitive Awareness | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı üstbilişsel strateji eğitiminin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk üniversite öğrencilerinin akademik yazma başarılarına ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisini belirlemektir. Araştırma, Ankara’da bir devlet üniversitesinde, ikinci sınıfta Akademik Yazma Becerileri dersine devam eden öğrenciler ile yürütülmüştür. Karma desende yürütülen araştırmada iki deney ve iki kontrol grubu ile çalışılmıştır. Araştırmacı tarafından deney grubu öğrencilerine 2018-2019 bahar döneminde 10 hafta süresince İngilizce akademik yazma becerisine yönelik üstbilişsel strateji eğitimi verilmiştir. Kontrol grubu öğrencilerine ise üstbilişsel strateji eğitimi verilmemiştir. Çalışmada veri toplama araçları olarak görüşme formları, gözlem formları, Padlet uygulaması, kompozisyon yazma sınavları ve “Yazma Becerisi Üstbilişsel Farkındalık Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verilerini oluşturan kompozisyon yazma sınavı ve “Yazma Becerisi Üstbilişsel Farkındalık Ölçeği” ön test ve son test puanları SPSS aracılığı ile analiz edilmiştir. Görüşme formları, gözlem formları ve Padlet uygulaması ile elde edilen nitel veriler ise, içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgularda, akademik yazma başarısı bakımından deney ve kontrol gruplarındaki öğrenciler arasında, deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Araştırmada, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin üstbilişsel farkındalık düzeyleri incelendiğinde, deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Deney grubu öğrencileri ile gerçekleştirilen görüşmelerde, öğrencilerin akademik yazma becerisine yönelik üstbilişsel strateji eğitimini faydalı buldukları ve eğitim ile ilgili genel olarak olumlu görüş bildirdikleri saptanmıştır. Araştırmanın bulgularının, yabancı dil öğretiminde program geliştirme ve öğretim alanındaki ulusal ve uluslararası literatüre, ayrıca bu alanda çalışan araştırmacılara, eğitimcilere, ders kitabı yazarlarına ve politika yapıcılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-03-10T06:11:05Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |