dc.identifier.citation | Demirel, Ö. (2017) Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. (25. Baskı)
Ankara: Pegem Akademi.
Demirel, Ö. ( 2014) Yabancı Dil Öğretimi. (8. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
Demirel, Ö. (2017) Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. (23. Baskı) Ankara:
Pegem Akademi
Demirel, Ö. ve Kaya Z. (Ed.) (2017) Eğitim Bilimine Giriş. (14. Baskı) Ankara: Pegem
Akademi
Demirel, Ö. ve Kaya Z. (2017). Eğitim Bilimine Giriş. (14. Baskı) Özcan Demirel ve
Zeki Kaya (Ed.) Eğitimle İlgili Temel Kavramlar içinde (s. 1-22) Ankara: Pegem
Akademi
Demirezen, M. (2003) Yabancı Dil ve Anadil Öğretiminde Kritik Dönemler. TÖMER
Dil Dergisi, Sayı 118, s.5-15.
Gazi Üniversitesi TÖMER Yabancılar İçin Türkçe A1-A2-B1 Öğretmen Kılavuz Kitabı.
1.Baskı, 2014, Ankara
Korkmaz, Z.(2003) Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi).Türk Dil Kurumu.Ankara
Küçükahmet, L. (2017) Öğretim İlke Ve Yöntemleri. (27. Basım) Ankara: Nobel.
Mete, F. (2015) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Metodolojisi. Arif Sarıçoban
(Ed.), Dil ve Yabancı İkinci Dil Eğitimi Kavramları içinde (s. 11-68). Ankara:
Anı Yayıncılık
Sarıçoban, A. (Ed.) (2015), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Metodoloji. Ankara:
Anı Yayıncılık
Scales Peter (2013) Yaşam Boyu Öğrenme Ve Öğretim. 2. baskıdan çeviri
(Ü. Köymen, Çev. (2015), Ankara: Palme Yayıncılık
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Yaygın Eğitim
Kurumları Yabancı Diller A1 Seviyesi Almanca Kurs Programı, 2017, Ankara
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Yabancı Diller
Almanca A2 Seviyesi Kurs Programı, 2017, Ankara
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Türkçe Dersi Öğretim Programı, İlkokul ve Ortaokul 1,
2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar, 2018, Ankara, s. 6
TELC Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Öğrenim, Öğretim Ve Değerlendirme.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, (2. baskı), 2013
Topbaş, S. (2017) Dil ve Kavram Gelişimi. (7. baskı) S. Seyhun Topbaş (Ed.), Konuşma
Dilinin Evrim Sürecinde İletişim Dil Konuşma Bağıntısı içinde (s. 13-27)
Ankara: Kök Yayıncılık
Topbaş, S. (2017) Dil ve Kavram Gelişimi. (7. baskı) S. Seyhun Topbaş (Ed.), Dilin
Bileşenleri içinde (s. 29-38) Ankara: Kök Yayıncılık
Yunus Emre Enstitüsü Yedi İklim Türkçe Öğretim Seti Öğretmen Kitabı A1 Seviye,
(4. baskı), 2018, Ankara
Yunus Emre Enstitüsü Yedi İklim Türkçe Öğretim Seti Öğretmen Kitabı A2 Seviye,
(4. baskı), 2018, Ankara | tr_TR |
dc.description.abstract | The general purpose of this study is to prepare the syllabus proposal for teaching
Turkish as a foreign language at A1-A2 levels in terms of Common European
Framework of Reference for Languages. In accordance with this purpose, Yunus Emre
Institute Yedi İklim Turkish Teaching Series Teacher’s Book at A1-A2 levels and Gazi
University TÖMER Turkish for Foreigners at A1-A2-B1 levels Teacher’s Guidebook,
which are the most commonly used for teaching Turkish as a foreign language,
were analyzed and evaluated. As a result of the analysis, the achievements and themes
in the books were compared with Turkish Republic Ministry of National Education
General Directorate of Lifelong Learning Non-Formal Education Institutions Foreign
Languages at A1 Level German Course Program and Turkish Republic Ministry of
National Education General Directorate of Lifelong Learning Non-Formal Education
Institutions Foreign Languages at A2 Level German Course Program. As a result of the
studies, it has seen that both books include themes and achievements similar to the
Turkish Republic Ministry of National Education General Directorate of Lifelong Learning
Non-Formal Education Institutions Foreign Languages at A1 Level German Course
Program and Turkish Republic Ministry of National Education General Directorate of
Lifelong Learning Non-Formal Education Institutions Foreign Languages at A2 Level
German Course Program. However, it is observed that there are differences in the number
of the themes and the ranking of the subjects in the sources we use in our research
and from this aspect it is considered that there are differences in the distribution
of achievements.Regarding the purpose of the study, the achievements derived from
Turkish Republic Ministry of National Education General Directorate of Lifelong Learning
Non-Formal Education Institutions Foreign Languages at A1 Level German Course
Program and Turkish Republic Ministry of National Education General Directorate of
Lifelong Learning Non-Formal Education Institutions Foreign Languages at A2 Level
German Course Program are rearranged as five theme titles under four topicsin terms of
Common European Framework of Reference for Languages.At the end of there search, a syllabus proposal for teaching Turkish as a foreign
language is prepared based on Common European Framework of Reference for
Languages. | tr_TR |