dc.contributor.advisor | Levent Turan, Salih | tr_TR |
dc.contributor.author | Çakırlar, Esra | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:19:15Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:19:15Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1920 | |
dc.description.abstract | With this study, it was aimed to determine high school students’ levels of awareness about renewable energy sources.This study is a mixed method research that used qualitative and quantitative methods together. For quantitative part 5 points Likert-Type renewable energy sources awareness scale has been developed, that contains under two factor 23 items. Besides, for qualitative part of the study, semi-structured interviews were conducted on volunteers, who joined the renewable energy sources awareness scale.In the results of the study it was determined that levels of high school students' awareness regarding renewable energy sources were medium. Also it was determined that the students’ awareness regarding renewable energy sources showed significant difference by gender, level of classroom and field from demographic characteristics. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Renewable energy sources | tr_TR |
dc.title | Ortaöğretim Öğrencilerinin Yenilenebilir Enerji Kaynakları Konusundaki Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/1962 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, ortaöğretim öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesini amaçlamaktadır ve nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem araştırmasıdır. Çalışmanın nicel kısmı için 23 maddeden oluşan 5’li Likert tipinde iki alt boyutlu yenilenebilir enerji kaynakları farkındalık ölçeği geliştirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin demografik özellikleri ve yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin kendi bilgi düzeylerini değerlendirmek amacıyla bir anket formu hazırlanmıştır.Çalışmanın nitel kısmı için yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır.Çalışma sonucunda, öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik farkındalıklarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin farkındalıklarının demografik özelliklerinden cinsiyet, sınıf, alan ve bilgi kaynağına göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. | tr_TR |