Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYilmaz, Ayhantr_TR
dc.contributor.authorŞen, Şenoltr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:19:14Z
dc.date.available2015-10-15T06:19:14Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1916
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the effect of Process Oriented Guided Inquiry Learning (POGIL) method compared to traditional teaching method on 11th grade students’ conceptual understanding of electrochemistry concepts and self-regulated learning skills. The study was conducted during 2014-2015 spring semester. Participants were 115 students from one high school in Ankara. The embedded design which is one of the mixed research design was used. Two experimental groups and two control groups were randomly selected. Experimental groups were instructed with POGIL method, while control groups received traditional teaching method. Electrochemistry Concept Test (ECT) was administered toboth groups as a pretest and posttest in order to assess the students’ misconceptions and their conceptual understanding of electrochemistry concepts.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectProcess oriented guided ınquiry learningtr_TR
dc.titleSüreç Odaklı Rehberli Sorgulayıcı Öğrenme Ortamında Öğrencilerin Elektrokimya Konusundaki Kavramsal Anlamaları ve Özdüzenleyici Öğrenme Becerilerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen
dc.callno2015/1983tr_TR
dc.contributor.departmentoldOrta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, Süreç Odaklı Rehberli Sorgulayıcı Öğrenme (SORSÖ) yönteminin geleneksel öğretim yöntemi ile karşılaştırıldığında, 11. sınıf öğrencilerinin elektrokimya konusundaki kavramsal anlamaları ve özdüzenleyici öğrenme becerileri üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Çalışma 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde yürütülmüştür. Çalışmaya Ankara’daki bir devlet lisesinden 115 öğrenci katılmıştır. Çalışmada karma araştırma yöntemlerinden biri olan gömülü desen kullanılmıştır. Çalışmada iki deney grubu ve iki kontrol grubu seçkisiz bir şekilde belirlenmiştir. Deney gruplarında dersler SORSÖ yöntemi ile yapılırken, kontrol gruplarında geleneksel öğretim yöntemi ile yapılmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster