dc.contributor.advisor | Senemoğlu, Nuray | tr_TR |
dc.contributor.author | Beyza Kaptı, Suzan | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:14:50Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:14:50Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1804 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effectiveness of case-based curriculum as well as identifying the views of instructors and students on case-based learning approach. The research findings revealed that there was a statistically significant difference on students total achievement level as well as students learning levels on knowledge, comprehension, analysis, and evaluation between experimental and control groups in favor of both experimental groups. The quantitative results apparently showed that experimental groups performed better than control groups but no significant difference was recorded between two experimental groups. The interview data derived from both instructor and students indicate that CBL was effective for improving students cognitive skills, affective characteristics and social skills. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Case based learning | tr_TR |
dc.title | Vak'aya Dayalı Öğretim Programının Etkililiği | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1611 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı vak aya dayalı öğretim programının etkili olup olmadığını ve vak aya dayalı öğrenmeye ilişkin öğretim elemanı ve öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Araştırma sonucunda vak aya dayalı geliştirilen öğretim programının iki farklı teknikle işe koşulduğu her iki deney grubunda ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin öğrenme düzeyleri arasında gerek öğrencilerin toplam öğrenme düzeyleri gerekse bilgi, kavrama, analiz ve değerlendirme basamağındaki öğrenme düzeylerinde deney grupları lehine anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Ancak iki deney grubu arasında anlamlı bir fark gözlenmemiştir.Vak aya dayalı öğretim programının uygulanmasına ilişkin yapılan görüşmelerde öğretim elemanı ve her iki deney grubunda yer alan öğrenciler VDÖ nün bilişsel becerileri, duyuşsal özellikleri ve sosyal becerileri geliştirmede olumlu katkıları olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir. | tr_TR |