Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAnil, Duygutr_TR
dc.contributor.authorInci, Yunustr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:14:49Z
dc.date.available2015-10-15T06:14:49Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1799
dc.description.abstractIn this study, equating the scores belonging to SBS 8th Grade Math Subtests, which are done in 2011 and 2012, with linear and equipercentile equating methods under the condition of different sample size and suggesting the most appropriate method and also showing the effect of sample size on test equating were aimed.Population of this study was 517.382 people who taken 2011 and 2012 SBS 8th Grade Math Subtests examinations. Sample of the study was determined by computer randomly and it was composed of 1% of the population. Sample size was 6000. In this study, in order to equate two test forms the common-item nonequivalent groups design was used.According to the findings, it was concluded that with the increase in sample size less faulty equating could be made. In addition, in line with the findings obtained in the study, when using the all sample sizes used in the study the equipercentile equating method should be preferred instead of linear equating method.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectTest equatingtr_TR
dc.titleÖrneklem Büyüklüğünün Test Eşitlemeye Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1125tr_TR
dc.contributor.departmentoldEğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada; 2011 ve 2012 yılı SBS 8 inci sınıf matematik alt testlerine ait puanların, farklı örneklem büyüklüğü koşulu altında doğrusal ve eşit yüzdelikli eşitleme yöntemleri kullanılarak eşitlenmesi ve bu yöntemlerden en uygun olanının önerilmesi ile örneklem büyüklüğünün test eşitlemeye etkisinin gösterilmesi amaçlanmıştır.Bu araştırmanın evrenini, 2011 ve 2012 yıllarında SBS 8 inci sınıf alt testine tabi tutulan 517.382 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, bilgisayar aracılığıyla tesadüfî olarak seçilerek belirlenmiş olup evrenin yaklaşık %1 ini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, 6000 kişiden oluşmaktadır. Bu araştırmada, iki test formunu eşitleyebilmek için, eşdeğer gruplar deseni kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, örneklem büyüklüğünün artması ile daha az hatalı eşitlemeler yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, tüm örneklem büyüklüklerinde doğrusal eşitleme yöntemi yerine eşit yüzdelikltr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster