dc.contributor.advisor | Burgaz, Berrin | tr_TR |
dc.contributor.author | Saylan, Nuray | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:14:48Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:14:48Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1788 | |
dc.description.abstract | In this study, the degree of realization of the functions of human resource management in special schools by taking the opinions of teachers working in these schools were examined. The purpose of this study is emphasize the importance of teacher that is the most valuable human resource of the education organizations. In addition, the necessity for human resource management will be emphasized for a successful working life by high motivation, high performance and high organizational commitment and individual needs are met, a talented group of teachers that all schools in need also to be continued.The target population of this study consists of 1525 special school teachers in Ankara city center. The sample of this study is 308 teachers. The data were collected through a questionaire which was prepared by the researcher. The determine of the validity of the scale, exploratory factor analysis (EFA) and confirmatory factor analysis (CFA) was implemented. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Human resource management | tr_TR |
dc.title | Özel İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında İnsan Kaynakları Yönetimi Işlevlerinin Gerçekleşme Derecesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/426 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada, öğretmen görüşleri alınarak özel okullardaki insan kaynakları yönetimi işlevlerinin gerçekleşme derecesi incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı, eğitim örgütlerinin değerli bir insan kaynağı olan öğretmenin önemine vurgu yapmaktır. Ayrıca tüm okulların ihtiyacı olan motivasyonu, performansı ve örgütsel bağlılığı yüksek, bireysel ihtiyaçları karşılanmış, yetenekli bir öğretmen grubu ile başarılı bir çalışma hayatının oluşturulup devam ettirilebilmesi için insan kaynakları yönetimine duyulan ihtiyaç vurgulanmıştır.Araştırma evreni Ankara da ilkokul, ortaokul ve lise bölümü bulunan özel okullarda çalışan 1525 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 308 öğretmendir. Çalışmada araştırmacının kendisi tarafından hazırlanan veri toplama aracı kullanılmıştır. Ölçeğin geçerliğinin belirlenmesi için açımlayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanmıştır. | tr_TR |