dc.contributor.advisor | Özarslan, Metin | tr_TR |
dc.contributor.author | Erkan, Serdar | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T13:17:57Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T13:17:57Z | |
dc.date.issued | 2012 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1425 | |
dc.description.abstract | This study concerns with the Koroglu narratives on the scent of oral composition theory. Koroglu is most spread and famous narrative of oral and musical culture of Anatolia. Thus far, Koroglu is usually studied from the point of episodes and motives, performer and his way of composing is omitted.The terms of episode and motive form the conflict of variants and demand for an urform.Consequently, the ideas concerning each performance as a variant constitutes mistakes, gaps and restorations as compared with a lost urform, led studies to a dead end. The matter of variants and urform of Koroglu convince the future studies to give in this method. We, taking the Oral Composition Theory and its findings as our study guide, will analyse the structure of Koroglu narratives. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Köroğlu | tr_TR |
dc.title | Anadolu Sahası Köroğlu Anlatılarında Tema ve Ezgi Meselesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2012/12 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, Anadolu sahası sözlü gelenek kültürünün ve dolayısıyla müzikal repertuarının başlıca şaheserlerinden olan Köroğlu anlatılarını hem icra kuruluşu ve hem de ezgileri bakımından ele alıp sözlü kompozisyon teorisi ışığında değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Günümüze kadar Köroğlu anlatıları epizot ve motif eksenli çalışılarak anlatıcı ve onun eseri inşa yöntemleri göz ardı edildi.Motif ve epizot kavramlarının beraberinde getirdiği asıl karmaşanın, Köroğlu anlatılarının birbirilerinin varyantları olduğu ve buna göre bir urformunun bulunması gerektiği yönünde olduğu görülür. Dolayısıyla, her icranın bir varyant oluşturduğu ve varsayılan ancak bir türlü bulunamayan asıl kaynağa göre bu varyantların hatalar, eksiklikler ve onarımlar içerdiği yönündeki fikirlerin, çalışma konusunun sürekli aynı noktaya takılmasını beraberinde getirdiği görülmektedir | tr_TR |