Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArıkan, Gülaytr_TR
dc.contributor.authorGüler, Israfiltr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:14:20Z
dc.date.available2015-10-14T13:14:20Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1367
dc.description.abstractIn this research, it is aimed the causes of the urban pre- adolescents (12-14 years old) students' confrontation conflict with their parents. selecting a primary school from Ankara city s Çankaya district of the town; the sample group which is taken from attending students through random sample method have been applied questionnaire and interview technique. When the data were analyzed, It was found that pre-adolescents don t care their parents, is not true, they still need their support, but they are sensitive to construction of their self personality and they are willing to behave as autonomy. In addition, It has been observed that parents continue to implement child care and communication techniques as before, on behalf of their well being . It has been seen that pre-adolescent students do not want their parents to intervene for all of their behaviors, attitudes, dressing, food habits, choice of friends.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectConflicttr_TR
dc.titleKentli Ön Ergen (12-14 Yaş) Öğrencilerin Ebeveynleri ile Zıtlaşma Çatışma Nedenleri Üzerine Bir Araştırmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2013/718tr_TR
dc.contributor.departmentoldSosyolojitr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, Kentli Ön Ergen (12-14 yaş) Öğrencilerin Ebeveynleri ile Zıtlaşma Çatışma nedenlerinin saptanması amaçlanmıştır. Ankara ili Çankaya ilçesi nden bir ilköğretim okulu (Maya Koleji) seçilerek; bu okulun 8. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerine anket uygulanmış ve bazıları ile görüşme yapılmıştır. Literatür taramaları sonucunda; ön ergenlerin ebeveynlerine karşı umursamaz olmadıklarını, hala onların desteğine ihtiyaç duyduklarını, ancak kendi kişilik benlik inşasına önem verdiklerini ve özerk davranabilme isteğinde oldukları saptanmış olup ön ergenlerle yapılan görüşmeler bu durumu doğrulayıcı yöndedir. Bunun yanı sıra, ebeveynlerin çocukluğunda uyguladıkları iletişim ve bakım tekniklerini, onların iyi olması adına ağırlıklı olarak sürdükleri gözlenmiştir. Ön ergen öğrenciler; her davranış, tutum, giyim-kuşamlarına, yemek alışkanlıklarına, arkadaş seçimine ebeveynlerinin dahil olmasını istemedikleri görülmüştür.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster