dc.contributor.advisor | Tosun, Çiler Buket | tr_TR |
dc.contributor.author | Çinici, Damla | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T13:10:07Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T13:10:07Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1343 | |
dc.description.abstract | Being one of the outstanding architects of our architectural history both in the last years of Ottoman Empire and the first years of the Republic, Giulio Mongeri taught in the Academy of Fine Arts and raised the architects of the future and undertook an effective role in the architectural understanding of the next generation. In our study, Giulio Mongeri is appraised in the light of new information found about his family and person.Mongeri built structures in İstanbul in the last years of Ottoman Empire and preferred majorly western originated eclectic style in this period. Starting from the announcement of the Republic, Mongeri continued his architectural activities in the new capital Ankara and miscellaneous cities of Turkey and was seen to make works in I. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Giulio mongeri | tr_TR |
dc.title | Türkiye Cumhuriyeti Mimarlığı'nın Modernleşme Sürecinde Mimar Giulio Mongeri: Bursa Çelik Palas Oteli ve Kaplıcası | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/1771 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.description.ozet | Osmanlı İmparatorluğu nun son yıllarında, hem de Cumhuriyet in ilk yıllarında mimarlık tarihimizde öne çıkan mimarlardan biri olan Giulio Mongeri, Sanayi-i Nefise Mektebi nde hocalık yaparak geleceğin mimarlarını yetiştirmiş ve bir sonraki kuşağın mimarlık anlayışında da etkili bir rol üstlenmiştir. Çalışmamızda Giulio Mongeri, ailesi ve kendisi hakkında ulaşılan yeni bilgiler ışığında değerlendirilmiştir. Osmanlı İmparatorluğu nun son yıllarında İstanbul da yapılar inşa eden Mongeri, bu dönem çoğunlukla batı kaynaklı seçmeci üslubu tercih etmiştir. Cumhuriyet in ilanıyla birlikte, mimarlık etkinliklerini yeni başkent Ankara da ve Türkiye nin çeşitli kentlerinde sürdüren Mongeri nin dönemin benimsenen akımı olan I. Ulusal Mimarlık Akımı nda eserler verdiği görülmektedir. 1920 lerin sonuna gelindiğinde modern üslubun benimsenmesi Mongeri yi de Modern Mimari ye yönlendirmiştir. | tr_TR |