dc.contributor.advisor | Doğan, Sema | tr_TR |
dc.contributor.author | Ünser, Şükran | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T13:10:06Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T13:10:06Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1337 | |
dc.description.abstract | The main subject of the thesis is to study the Creation story of Adam and Eve and theway it is approached in Byzantine Art. We mention the similarities and differencesamong the examples by examining the selection, sources, the iconographic features andliturgical functions of the creation scenes of Adam and Eve.Depicted since the early Christian Art, Adam and Eve figures have been pictured invarious forms until the late Byzantine Period. Symbolic scenes rendering the Fall ofMan with the salvation theme which were frequently depicted in Early Christian Erahave given place to extensively illustrated cycles from the early Byzantine art. Creationcycle that is confined with some important monuments before Iconoclasm has beenillustrated more intensively after Iconoclasm. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Adam and eve | tr_TR |
dc.subject | Adem ve Havva | |
dc.subject | Yaratılış | |
dc.subject | Bizans | |
dc.subject | Batı | |
dc.subject | Düşüş | |
dc.subject | Cinsel kimlik | |
dc.subject | İlk günah | |
dc.title | Bizans Sanatında Adem ve Havva İmgeleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/383 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.description.ozet | Tezimizin ana konusunu Bizans sanatında Adem ve Havva‟nın Yaratılış öyküsünün elealınış biçimi oluşturmaktadır. Çalışmamızda, Adem ve Havva‟nın Yaratılış sahnelerininseçimi, kaynakları, tasvirlerin ikonografik özellikleri ve liturjik işlevleri incelenerekörnekler arasındaki benzerlik ve farklılıklara değinilmiştir.Hıristiyanlığın erken dönemlerinden itibaren karşımıza çıkan Adem ve Havva figürleri,Bizans‟ın geç dönemlerine kadar çeşitli şekillerde tasvir edilmiştir. Hıristiyan sanatınınerken dönemlerinde sıklıkla görülen Adem ve Havva‟nın Düşüş‟ünü anlatan kurtuluştemalı sembolik anlatım, Bizans sanatının erken dönemlerinden itibaren yerini genişsikluslar halinde tasvir edilmiş sahnelere bırakmıştır. İkonoklasmus öncesi bazı önemlieserlerle sınırlı olan Yaratılış siklusu, İkonoklasmus sonrası daha yoğun bir şekildetasvir edilmiştir. | tr_TR |